Stran 1 od 1

Montaža avtoakustike

Objavljeno: 27 Sep 2005, 12:18
Napisal/-a Pug406
No tko... V Grosuplju smo se nekako dogovorili, da naj bi jaz napisal en post o tem kaj in kako je potrebno storiti pri montaži avtoakustike.

OK... Debate o tem, kaj dat v avto ne mislim načenjat... Vsak ima svoje priljubljene zvočnike, AR, ojačevalce itd. Polagam pa to na srce... Stvar poslušajte, preizkusite in se šele potem odločite kaj vzeti. Nikakor kupiti prvo stvar, ki vam pride pod roke.

Torej, gremo k obdelavi/ pripravi vozila.

Če v avto ne mislite dajati ojačevalcev je zadeva sledeča:

zvočniške kable je potrebno povleči v sprednja/ zadnja vrata/ na zadnjo polico.

1. Odstranitev stranskih oblog. Svetujem vam, da si stvar dobro ogledate, če nima kakih vijakov ali česa podobnega in le-te odstranite. Obloge se lotite na koncu, nikakor na sredini. Obloge so v večini primerov pritrjene s "hakeljci" ozu. štoperji - ne vem kako vam drugače povedat - zaponke. Oblogo se prime s prsti in počasi dviguje, dokler ne začutite mesta kjer hakeljc drži. Na tem mestu nato z malo večjo silo dvignete oz. potegnete k sebi. Previdno, ker se zadeve rade polomijo, če se dela s preveliko silo... :D

Slika

2. Obloge odstranjene. Umakne se tapiserija in potegne zvočniške kable. Rob, ki povezuje A, B in C stebriček služi kot "ležišče" za kable.

(slika sledi)

3. Ko so kabli povlečeni po avtu je potrebno pod tapiserijo kable speljati do vrat/ zadnje police. V vrata boste najlažje povlekli kable preko že obstoječih lukenj, kjer so ponavadi povezani konektorji. Na tej sliki smo pri BMW serije 5 vlekli kable preko konektorja.

Slika


Pomagali smo si z uvodnico, na katero smo zvezali zvočniški kabel, da mo ga mirno prepeljali skozi konektor in vrata do zvočnikovega ležišča.

Svetujem uporabo kabelčevljev/ konektorjev za priklop kabla na zvočnik zaradi boljšega oprijema.

(slika sledi)

Sledi montaža zvočnika.

Slika

Tako... Če kdo želi vgradit v vrata večje zvočnike kot ima predispozicijo je to izvedljivo s pomočjo raznih distančnikov itd.

Primer "ekstremnega distančnika oz. zvočniškega panela, ki ni nameščen v vrata: 8)

Slika

ter predelan distančnik za Megane II:

Slika

Pri montaži, kjer bo sistem poganjal ojačevalec:

1. Pri AR je potrebno vedeti koliko preoutov ima. Entry level radii imajo 1 preout oz. gre zvočniški izhod direktno iz konektorja in so omejeni za vezavo na ojačevalec - pač imajo le dva kanala.

Potrebno je biti pozoren. Kabli preoutov, ki gredo na ojačevalec in napajalni kabel nikakor ne smejo bit položeni skupaj.

Torej - kable vlečemo po istem postopku kot zvočniške - v tem primeru jih vlečemo hkrati.

Za povleč plus iz baterije do ojačevalca zvrtaš luknjo v požarno steno - če je še ni. Ponavadi take luknje so... na luknje namestiš uvodnice in nato potegneš kabel skozi kot kažejo slike:

Slika

še s strani prostora motorja.

Slika

in še s potegnjenimi kabli...

Slika

tako... sedaj imamo kabel potegnjen skozi požarni zid in ga povlečemo ob boku potniškega prostora do prtljažnika, kjer se bo nahajal ojačevalec.

Slika

kabli so potegnjeni in sedaj lahko obloge ponovno namestimo na staro mesto po obratnem vrstnem redu kot smo jih dajali gor - pokrijemo tapiserijokot je bila in namestimo obloge.

Slika

Nato sledi montaža ojačevalca na sedež oz. kako primerno mesto v vozilu.

en lep primerček: :D

Slika

montaža zvočnikov v vrata - zašraufaš zvočnik not...

Vrata... še en zelo pomemben segment avtoakustike... :D

Kot veste pleh vibrira... zato je potrebno vrata izolirati... Uporabljajo se različna sredstva od katrama dalje... Najpogosteje se uporablja Dynamat, bitumen in antidamping premaz. Zadeve utrdijo vrata - zmanjšajo verjetnost vibracij, kar pripomore k čistejšemu zvoku.

Damping sprednih vrat:

Slika

ter zadnja vrata/ bok:

Slika

ko je to rešeno, se vrata/ boke nazaj zapre in nanje namontira obloge vrat. Zelo bodite pozorni na zvočniške mrežice, saj so tovarniške zelo nizko propustne. Odstranite kakršnekoli spužvice oz. mrežice raje zamenjajte z zvočniškimi, ki jih dobite v kompletu z zvočniki.

Slika

OK... to je po moje vse kar bi nekako bilo na splošno za povedat kaj vse sodi k eni osnovni montaži.

Aja, masa... Zelo pomemben faktor, ki je marskidaj zanemarjen in se zaradi tega kurijo ojačevalci...

Masa naj bo žica, VSAJ 25mm2 in naj bo vezana na konkreten del kovine, ne pa lih da je spojena na pleh.

Najdite si en šrauf - ponavadi jih je dosti pod zadnjimi zici - popilte srtan barvo okoli vijaka tako, da ima kabelčevelj DIREKTEN stik s kovino in ga dobro pričvrstite. Prišparali si boste dosti nevšečnosti.

Kar bo še dodatno bom dodal.

V kratkem bom prilimal kako je potekala izdelava mojih panelov za vrata ter izdelava kište za sub.

Zaželjeni komentarji.

:D

Objavljeno: 27 Sep 2005, 12:58
Napisal/-a Pugi
Nism še vsega prebral, sam dbest da si se tole lotu. Tenx ;)

Objavljeno: 28 Sep 2005, 06:40
Napisal/-a Nixxon
Sem vse tole prebral. Dobro napisano. \:D/

Objavljeno: 28 Sep 2005, 07:51
Napisal/-a Pug406
no... sej ko bo še kak update bom slikce kr gor zalepu - trenutno imam v izdelavi panele za vrata - 2 x 16''... tui to bomo opisali... pa izdelkavo kake kište za sub, da malo popolnimo vse to...

Objavljeno: 28 Sep 2005, 09:23
Napisal/-a orbit
dobr tole, Spet..mene pa zanima ,kak daš vso plastiko dol iz prednjih vrat,če ne gre",oz.blem je ta ,ker ta kljuka smotana ne dopusti, kar neki blokira, hmmm.. :-k

Objavljeno: 28 Sep 2005, 09:48
Napisal/-a djsly
najprej kluko dol, pol pa šele tapeto.

Sem se jst jebu gor pa dol dajat tole včesih po parkrat na dan, hehe..

Objavljeno: 28 Sep 2005, 10:07
Napisal/-a Pug406
najprej poglej kje so vijaki, ki držijo oblogo na vratih in jih poberi dol... pol počasi skini oblogo dol - začni na spodnjem delu obloge.

Slika

pol porini oblogo proti gor - POČASI - ker jo s hrbtne strani drži zajla od kljuke za odpiranje vrat in razna elektronika oz. kablovje šip. Ko to odklopiš bi moralo it dol BP.

Objavljeno: 28 Sep 2005, 10:57
Napisal/-a orbit
Pug406 napisal/-a: pol porini oblogo proti gor - POČASI - ker jo s hrbtne strani drži zajla od kljuke za odpiranje vrat in razna elektronika oz. kablovje šip. Ko to odklopiš bi moralo it dol BP.
JA počas, to sm nardu, samo vseen, vse gumbke" sm dol potegnu pa vseen,se je zataknilo pri kljuki, kajti kljuka je ključni del" kao, da ne morem dat dol te plastike #-o :-k :-s
in sm bil prsilen,da spet gor namontiram ;zdele moram ugotovit, kak se sploh kluka dol da, ne bi je rad zlomu, ane :sick:

Objavljeno: 28 Sep 2005, 11:01
Napisal/-a Pug406
kakšen avto pa imaš?

Objavljeno: 28 Sep 2005, 11:04
Napisal/-a orbit
tak mini S.Baleno :D

Objavljeno: 28 Sep 2005, 11:07
Napisal/-a Pug406
pismo... takega avta pa še nisme šraufal... bom malo povprašal okoli, če mi zna kdo povedat kaj je za nardit s to kljuko...

Objavljeno: 28 Sep 2005, 12:24
Napisal/-a orbit
sej razumem,sm že pomislu,da je prejšnji lastnik to kljuko kar nekak zalimau<

Objavljeno: 28 Sep 2005, 14:16
Napisal/-a Pug406
če te prav razumem se tebi obloga sploh ne sname. Si jo probal dvignit od spodnjega dela proti gor? ker obloga je zahakljana na zgornji strani, kjer gre šipa not? Ker če lahko vzameš oblogo dol je edina stvar, ki jo imaš za nardit da odpneš zajlo od kljuke zadaj in je to to...

bom pa prečekiral kako to gre... Še nakaj mi zaupaj, keri letnik je avto?

Objavljeno: 28 Sep 2005, 18:44
Napisal/-a orbit
Pug406 napisal/-a: Ker če lahko vzameš oblogo dol je edina stvar, ki jo imaš za nardit da odpneš zajlo od kljuke zadaj in je to to...
sej je šla obloga dol nekak, samo zataknilo se je pri kljuki,ki ni hotla it dol, ven, stran
avto res,da ni nov, ima pa vec kot 7 let, ah bo že <

Objavljeno: 29 Sep 2005, 07:37
Napisal/-a Pug406
pol ti ostane samo za odpet zadaj zajlo in MORA it dol... pač samo poglej kako je vpeta zajla v mehanizem in jo odpni.

Sem govoril z mojstrom od katerega se "učim" oz. mi pomaga in je rekel, da morajo it čisto normalno dol.