OK... Debate o tem, kaj dat v avto ne mislim načenjat... Vsak ima svoje priljubljene zvočnike, AR, ojačevalce itd. Polagam pa to na srce... Stvar poslušajte, preizkusite in se šele potem odločite kaj vzeti. Nikakor kupiti prvo stvar, ki vam pride pod roke.
Torej, gremo k obdelavi/ pripravi vozila.
Če v avto ne mislite dajati ojačevalcev je zadeva sledeča:
zvočniške kable je potrebno povleči v sprednja/ zadnja vrata/ na zadnjo polico.
1. Odstranitev stranskih oblog. Svetujem vam, da si stvar dobro ogledate, če nima kakih vijakov ali česa podobnega in le-te odstranite. Obloge se lotite na koncu, nikakor na sredini. Obloge so v večini primerov pritrjene s "hakeljci" ozu. štoperji - ne vem kako vam drugače povedat - zaponke. Oblogo se prime s prsti in počasi dviguje, dokler ne začutite mesta kjer hakeljc drži. Na tem mestu nato z malo večjo silo dvignete oz. potegnete k sebi. Previdno, ker se zadeve rade polomijo, če se dela s preveliko silo...


2. Obloge odstranjene. Umakne se tapiserija in potegne zvočniške kable. Rob, ki povezuje A, B in C stebriček služi kot "ležišče" za kable.
(slika sledi)
3. Ko so kabli povlečeni po avtu je potrebno pod tapiserijo kable speljati do vrat/ zadnje police. V vrata boste najlažje povlekli kable preko že obstoječih lukenj, kjer so ponavadi povezani konektorji. Na tej sliki smo pri BMW serije 5 vlekli kable preko konektorja.

Pomagali smo si z uvodnico, na katero smo zvezali zvočniški kabel, da mo ga mirno prepeljali skozi konektor in vrata do zvočnikovega ležišča.
Svetujem uporabo kabelčevljev/ konektorjev za priklop kabla na zvočnik zaradi boljšega oprijema.
(slika sledi)
Sledi montaža zvočnika.

Tako... Če kdo želi vgradit v vrata večje zvočnike kot ima predispozicijo je to izvedljivo s pomočjo raznih distančnikov itd.
Primer "ekstremnega distančnika oz. zvočniškega panela, ki ni nameščen v vrata: 8)

ter predelan distančnik za Megane II:

Pri montaži, kjer bo sistem poganjal ojačevalec:
1. Pri AR je potrebno vedeti koliko preoutov ima. Entry level radii imajo 1 preout oz. gre zvočniški izhod direktno iz konektorja in so omejeni za vezavo na ojačevalec - pač imajo le dva kanala.
Potrebno je biti pozoren. Kabli preoutov, ki gredo na ojačevalec in napajalni kabel nikakor ne smejo bit položeni skupaj.
Torej - kable vlečemo po istem postopku kot zvočniške - v tem primeru jih vlečemo hkrati.
Za povleč plus iz baterije do ojačevalca zvrtaš luknjo v požarno steno - če je še ni. Ponavadi take luknje so... na luknje namestiš uvodnice in nato potegneš kabel skozi kot kažejo slike:

še s strani prostora motorja.

in še s potegnjenimi kabli...

tako... sedaj imamo kabel potegnjen skozi požarni zid in ga povlečemo ob boku potniškega prostora do prtljažnika, kjer se bo nahajal ojačevalec.

kabli so potegnjeni in sedaj lahko obloge ponovno namestimo na staro mesto po obratnem vrstnem redu kot smo jih dajali gor - pokrijemo tapiserijokot je bila in namestimo obloge.

Nato sledi montaža ojačevalca na sedež oz. kako primerno mesto v vozilu.
en lep primerček:


montaža zvočnikov v vrata - zašraufaš zvočnik not...
Vrata... še en zelo pomemben segment avtoakustike...

Kot veste pleh vibrira... zato je potrebno vrata izolirati... Uporabljajo se različna sredstva od katrama dalje... Najpogosteje se uporablja Dynamat, bitumen in antidamping premaz. Zadeve utrdijo vrata - zmanjšajo verjetnost vibracij, kar pripomore k čistejšemu zvoku.
Damping sprednih vrat:

ter zadnja vrata/ bok:

ko je to rešeno, se vrata/ boke nazaj zapre in nanje namontira obloge vrat. Zelo bodite pozorni na zvočniške mrežice, saj so tovarniške zelo nizko propustne. Odstranite kakršnekoli spužvice oz. mrežice raje zamenjajte z zvočniškimi, ki jih dobite v kompletu z zvočniki.

OK... to je po moje vse kar bi nekako bilo na splošno za povedat kaj vse sodi k eni osnovni montaži.
Aja, masa... Zelo pomemben faktor, ki je marskidaj zanemarjen in se zaradi tega kurijo ojačevalci...
Masa naj bo žica, VSAJ 25mm2 in naj bo vezana na konkreten del kovine, ne pa lih da je spojena na pleh.
Najdite si en šrauf - ponavadi jih je dosti pod zadnjimi zici - popilte srtan barvo okoli vijaka tako, da ima kabelčevelj DIREKTEN stik s kovino in ga dobro pričvrstite. Prišparali si boste dosti nevšečnosti.
Kar bo še dodatno bom dodal.
V kratkem bom prilimal kako je potekala izdelava mojih panelov za vrata ter izdelava kište za sub.
Zaželjeni komentarji.
