Platišča: ET25 spredaj in ET15 zadaj
-
- Uradni fotograf kluba ZUP racing
- Prispevkov: 732
- Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
- Kraj: Celje
- Kontakt:
Platišča: ET25 spredaj in ET15 zadaj
Omenjeni ET bi dosegel s distančniki. Vem, da splošno mnenje o distančnikih ni najboljše (sploh po dogodkih izpred parih tednov), ampak vseeno me zanima. Imam platišča 5Jx13 ET35 (s gumami 165/60-13), pa me zanima kako se spremeni obnašanje avtomobila če se zadaj uporabijo debelejši distančniki, kot spredaj? Logično bi bilo, da bi bil zadnji konec manj živahen oz bolj miren, ampak koliko se takšne razširitve sploh poznajo?
PS: pri 10mm distančnikih se platišča še lepo usedejo na pesto (rob), 20mm distančniki so pa tako narejeni, da imajo rob, na katerega se usede platišče
PS: pri 10mm distančnikih se platišča še lepo usedejo na pesto (rob), 20mm distančniki so pa tako narejeni, da imajo rob, na katerega se usede platišče
Dizel za ogrevanje,
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)
Distančnik ni enako temu, kar je Croma naredu tko da brez panike pomoje...sicer si pa sigurn tolk mojstra (vsaj po videnem), da boš lahko ocenil a bo držal al ne (dolžina vijakov...).
ET ma velik vpliv na handling, kako ti pa najbolje ustreza sploh nekje širše/ožje boš moral pa sprobat.
The wider the better.
Širša špura ima zelo podoben vpliv kot spuščanje avta, recimo v WRC avto mora bit na določeni višini zarad terena, tko da majo avto VEDNO na max. širine po FIA pravilih.
Sama fizika je pa pomoje dost komplexna, ker je velik dejavnikov pri širše/ožje.
ET ma velik vpliv na handling, kako ti pa najbolje ustreza sploh nekje širše/ožje boš moral pa sprobat.
The wider the better.

Sama fizika je pa pomoje dost komplexna, ker je velik dejavnikov pri širše/ožje.

-
- Uradni fotograf kluba ZUP racing
- Prispevkov: 732
- Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
- Kraj: Celje
- Kontakt:
Glede vijakov se ni za bat, ker sem že naročil daljše vijake (serijski imajo 25m navoja), naročil sem 8kom 35mm in 8kom 45mm.
Zgleda se bom res moral odpraviti na zaprt odsek ceste in stestirati vse opcije.
Zanima me v bistvu samo kako bi se moral (v teoriji) obnašat avto s širšimi distančniki zadaj, kot spredaj. Enkrat je nekaj na to temo napisala Špela Fabjan (vozi KHD, GDH), da debelejši distančniki zadaj pripomorejo k bolj živčnemu zadku, kar se mi ne zdi najbolj logično
Zgleda se bom res moral odpraviti na zaprt odsek ceste in stestirati vse opcije.
Zanima me v bistvu samo kako bi se moral (v teoriji) obnašat avto s širšimi distančniki zadaj, kot spredaj. Enkrat je nekaj na to temo napisala Špela Fabjan (vozi KHD, GDH), da debelejši distančniki zadaj pripomorejo k bolj živčnemu zadku, kar se mi ne zdi najbolj logično

Dizel za ogrevanje,
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)
Ni logično je pa pravilno..
Če maš spredaj širše, se ti bo manj mase preneslo na zunanjo gumo (obremenjeno) in stem bo zgubila nekaj oprijema.
Predstavljaj si izreden primer...da recimo zozaš avto na eni strani za 1 meter, teža se skoraj nemore prenest na zunanjo stran in ta del bo drsal ni važen a je spredi al zad.
Je razlika al hočeš spremenit obnašanje avtomobila (understeer, oversteer) ali pa dobit maximalni grip. Max oprijem se pa doseže, tako da je vsaka guma čimbolj enakomerna obremenjena...porazdelitev teže oz. bolje izraženo obremenitve. K temu najbolj pomaga spuščanje avtomobila, nižanje težišča in širšanje.
Če maš spredaj širše, se ti bo manj mase preneslo na zunanjo gumo (obremenjeno) in stem bo zgubila nekaj oprijema.
Predstavljaj si izreden primer...da recimo zozaš avto na eni strani za 1 meter, teža se skoraj nemore prenest na zunanjo stran in ta del bo drsal ni važen a je spredi al zad.
Je razlika al hočeš spremenit obnašanje avtomobila (understeer, oversteer) ali pa dobit maximalni grip. Max oprijem se pa doseže, tako da je vsaka guma čimbolj enakomerna obremenjena...porazdelitev teže oz. bolje izraženo obremenitve. K temu najbolj pomaga spuščanje avtomobila, nižanje težišča in širšanje.
Če imaš spredaj pogon (gotovo imaš...)
bi ti priporočal da so distančniki spredaj debelejši kot zadaj (oz. da so sprednja kolesa bolj vn kot zadnja...),koliko.....to pa moraš sam ugotovit kako ti najbol vstreza.
Vendar pri tem moraš ahtat da ti pol nebo zadek preveč držal,ker pole se zna zgodit da ti bo nos utekal iz ovinka.......
bi ti priporočal da so distančniki spredaj debelejši kot zadaj (oz. da so sprednja kolesa bolj vn kot zadnja...),koliko.....to pa moraš sam ugotovit kako ti najbol vstreza.
Vendar pri tem moraš ahtat da ti pol nebo zadek preveč držal,ker pole se zna zgodit da ti bo nos utekal iz ovinka.......
Med zmago in idiotom je samo milimeter preveč plina! ( Ralf Waldmann, nekdanji dirkač v 250GP )
-
- Uradni fotograf kluba ZUP racing
- Prispevkov: 732
- Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
- Kraj: Celje
- Kontakt:
Se nebi čist strinjal.. ..moj avto ima kar hitro rit, sploh če se v ovinkih zavore dotikaš. Če se lepo pripelješ (beri: ne cukaš z volanom, left-foot breaking in podobno), potem ima dokaj neutralno lego, če se pa dost prehitr prpeleš v ovinek, potem pa se ponavadi pojavi understear.monster_d napisal/-a:Pri teh malih avtih, s sprednjim pogonom je itak znacilno da vedno nos ven potegne nikol riti. Glede na to bi blo za probat sirje spredaj.
Najprej bom probal 20mm zadaj in 10mm spredaj, potem pa še kontra.
Dizel za ogrevanje,
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)
-
- Pawa user
- Prispevkov: 341
- Pridružen: 04 Feb 2007, 23:42
- Kraj: kamnik