Stabilizator - swaybar
Stabilizator - swaybar
Pozdrav! Glede na to, da sem prebral ze velik o tej zadevi, nimam pa 200$+shipping, da bi ga narocil za moj avto, me zanima, ce si ga je mogoce naredit sam.
Swaybar je (kot itak vsi vemo) ravna vzmet, in je narejena iz enakega materiala kot so vzmeti na avtu, torej spring steel. Zdej pa mene zanima, kako se da ta material obdelovat, oblikovat itd. Ga je potrebno segret, in potem krivit, kako ga krivit, da ne poci, ali izgubi vseh lastnosti trdnosti in proznosti, poleg tega ga je pa po oblikovanju treba dat kalit.
tle je en fajn link za prebrat,
http://www.theherd.com/articles/swaybar.html
mene pa zanima vase mnenje in izkusnje.
LP
Kennman
Swaybar je (kot itak vsi vemo) ravna vzmet, in je narejena iz enakega materiala kot so vzmeti na avtu, torej spring steel. Zdej pa mene zanima, kako se da ta material obdelovat, oblikovat itd. Ga je potrebno segret, in potem krivit, kako ga krivit, da ne poci, ali izgubi vseh lastnosti trdnosti in proznosti, poleg tega ga je pa po oblikovanju treba dat kalit.
tle je en fajn link za prebrat,
http://www.theherd.com/articles/swaybar.html
mene pa zanima vase mnenje in izkusnje.
LP
Kennman
Howgh.
Se en dodaten bi bil prevec, ker raste trdota s 4. potenco debeline.
Kar se pa vpetja tice...hm mogoce pa res, samo bi blo treba menjat tako koncne tie rode kot tud tiste dele, ki se na sasijo pritrdijo...
Kje ste se pa to menli, o swaybarih? Tle kje na forumu? Bi si mal prebral...
Po moje bi blo najlazje naredit novo iz debelejsega materiala, samo ce bi znal pravilno segrevat .... za krivit ni tolk problema, mam dostop do preše...
se kako mnenje?
Kar se pa vpetja tice...hm mogoce pa res, samo bi blo treba menjat tako koncne tie rode kot tud tiste dele, ki se na sasijo pritrdijo...
Kje ste se pa to menli, o swaybarih? Tle kje na forumu? Bi si mal prebral...
Po moje bi blo najlazje naredit novo iz debelejsega materiala, samo ce bi znal pravilno segrevat .... za krivit ni tolk problema, mam dostop do preše...

se kako mnenje?
Howgh.
debelejše palce se dobi,ampak so drage kot žafran,glede segrevanja pa imaš različne variante materialov-nekateri vzmetni materiali imajo celo tako sestavo,da ko ga zviješ,se pač segreje in ta temperatura ga ?zakali?
pogovarjal pa sem se z enim možem tle pri nas(vzmeti bačar),pa mi je dal naslov od ene firme mislim,da v ptuju,ampak sem ga zgubil...je pa rekel,da bo stvar 200 eur/kom sigurno,če ne še več...
pogovarjal pa sem se z enim možem tle pri nas(vzmeti bačar),pa mi je dal naslov od ene firme mislim,da v ptuju,ampak sem ga zgubil...je pa rekel,da bo stvar 200 eur/kom sigurno,če ne še več...
Tista firma ki jo omenja Ferarist je PVT ali PTV (ptuj tovarna vzmeti) firma dela same velike vzmeti...pomojem materijal ni tako drag...Bačar je najbrš mislu da bi ti to stvar izdelali. Kar se tiče kaljenja uzmetnega jekla pa tako-je že "jekleno" in ga je potrebno po preoblikovanju samo popuščati 200-250C° da odpravimo notranje napetosti
evo!! To sem hotu zvedet!! hvala!! edin problem je k ne najdem nikjer kontakta za Tovarno vzmeti Ptuj!205t16 napisal/-a:Tista firma ki jo omenja Ferarist je PVT ali PTV (ptuj tovarna vzmeti) firma dela same velike vzmeti...pomojem materijal ni tako drag...Bačar je najbrš mislu da bi ti to stvar izdelali. Kar se tiče kaljenja uzmetnega jekla pa tako-je že "jekleno" in ga je potrebno po preoblikovanju samo popuščati 200-250C° da odpravimo notranje napetosti
po mojih "raziskavah" bi rabu high carbon spring steel, npr. HDMB ali OTMB alloy, kako toplotno zakrivit in potem segrevat za koncno obliko in trdoto, bi pa lahko oni vedli.
Kako bi lahk prisel do kaksne njihove telefonske? Na TISu mi nic ven ne vrze, prav tako ne na najdi.si ali na google.com!
Kennman
p.s.: edin kar bi js rabu, je pac taksna high carbon stanga 19-20mm, iz vzmetnega jekla, ki bi jo sam preoblikoval po "modelu" zdejsnjega stabilizatorja.
to pa upam da ne bi blo 200€?!
Howgh.
evo model na TVP je ful car in se da vse z njim zment in mi bo naredu debelejsi swaybar.
Kar se podvozja tice, poleg bodocega swaya, so gor ze KYB Ultra SR, na montazo se caka 50 kom poliuretanskih silenov, ki trenutno bivakirajo na pisalni mizi...
tako, poleg fedrov H&R je to to o podvozju...
no, ker se avto ne dela v smislu dragracov, ampak bolj "ovinki performance" , se bojo naslednje stvari delale v smeri weight distributiona... avto bo sicer spredaj tezko olajsat (edin acu v prtljaznik), bom ga pa obtezil zadaj,verjetno s kaksnimi masivnejsimi ojacitvami.
Ma kdo kaksn predlog, kam bi se taksne "utezi" najbolje montirale? Cim nizje verjetno, da se spusti tezisce nizje ne? V ravnini zadnje "osi"?
LP
Kennman
Kar se podvozja tice, poleg bodocega swaya, so gor ze KYB Ultra SR, na montazo se caka 50 kom poliuretanskih silenov, ki trenutno bivakirajo na pisalni mizi...

tako, poleg fedrov H&R je to to o podvozju...
no, ker se avto ne dela v smislu dragracov, ampak bolj "ovinki performance" , se bojo naslednje stvari delale v smeri weight distributiona... avto bo sicer spredaj tezko olajsat (edin acu v prtljaznik), bom ga pa obtezil zadaj,verjetno s kaksnimi masivnejsimi ojacitvami.
Ma kdo kaksn predlog, kam bi se taksne "utezi" najbolje montirale? Cim nizje verjetno, da se spusti tezisce nizje ne? V ravnini zadnje "osi"?
LP
Kennman
Howgh.
ja stekam ja, da bi bla teza "zbrana" v eni sami tocki...alanq4 napisal/-a:Idealno bi bilo da imaš vso maso med obema osema, na sredini in čim nižje.
Drugače sem pa imel v svojem prvem avtu (ford fiesta) v prtljažniku woofer in akumulator, avto pa je bil samo spredaj znižan in se je presenetljivo dobro peljala čez ovinke.
hec je v tem, da sem vagal avto na smetiscu (ne se smejat...) no in ma sprednji del 590kg, zadnji pa 410kg, brez voznika.
vem da je to tko okvirno, ampak za orientacijo je. Glede na to razmerje 59:41 bi rad dosegel recimo okol 60:50. Sprednjega dela se ne da olajšat, še posebej zato ne, ker pride notr kompresor, IC, cevi itd..., tko da bo treba "obtezit zadaj.
Ma kdo kaksno idejo, kje? sam sem razmisljal tako, da bi pri ojacitvi spodnjega dela sasije zadaj uporabil vec in jeklene profile(ali cevi), spredaj pa manj in alu cevi. Res bi rad dal obtezitev cim nizje tlom, torej mogoce med vpetje zadnjih rok? Zgleda bi bilo potrebno dat zadaj okoli 90 kg... to se mi pa zdi precej velik...
evo za priblizno predstavo se shema mojega podvozja:
http://shrani.si/?podvozjeshwjz9.jpg
od zgoraj:
http://shrani.si/?tloriswjza.jpg
in slika, sicer bolj slaba...
http://shrani.si/?img91901085060.jpg
Howgh.