Q: Sesalni kolektor
-
- Uradni fotograf kluba ZUP racing
- Prispevkov: 732
- Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
- Kraj: Celje
- Kontakt:
Q: Sesalni kolektor
zanima me ena stvar.. ..kako vpliva dolžina (in oblika) sesalnega kolektorja na navor in moč avtomobila? nekje sem zasledil, da se z dolžino sesalnega kolektorja "določa" v katerem območju motornih vrtljajev bo imel avto več/manj navora, ampak sem pozabil kaj velja, da krajši kot je kolektor več navora je v nižjih obratih oz obratno! verjetno tudi velja, da manj kot je zavita pot, po kateri teče zrak, boljše je!
dejte sem mal o tem razpisat!
dejte sem mal o tem razpisat!
Daljša pot zraka se pravi daljši kolektor - boljši navor v nizkih obratih.
Krajši kolektor se rajši zavrti v visoke obrate, ker ima zrak krajšo pot in hitreje lahko pride v cilindre.
Nekateri boljši kolektorji so narejeni tako, da imajo vgrajeno loputo, ki jo krmili računalnik in je fora v tem, da je loputa v nizkih obratih recimo v položaju ena in zrak mora iti po daljši poti v cilindre, v višjih obratih pa rač obrne loputo in dovoli zraku krajšo pot.
Njboljše pa je, če je nek kolektor izračunan prav za nek motor, ker s tem lahko dosežeš resonančno polnjenje, kar je pa sploh megamastik.
Še kaj?
Krajši kolektor se rajši zavrti v visoke obrate, ker ima zrak krajšo pot in hitreje lahko pride v cilindre.
Nekateri boljši kolektorji so narejeni tako, da imajo vgrajeno loputo, ki jo krmili računalnik in je fora v tem, da je loputa v nizkih obratih recimo v položaju ena in zrak mora iti po daljši poti v cilindre, v višjih obratih pa rač obrne loputo in dovoli zraku krajšo pot.
Njboljše pa je, če je nek kolektor izračunan prav za nek motor, ker s tem lahko dosežeš resonančno polnjenje, kar je pa sploh megamastik.
Še kaj?
- Pugi
- N2O addiction team founder
- Prispevkov: 2148
- Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
- Kraj: Turbolandija
- Kontakt:
Spomnim se ene GSijke še iz prvega draga v mariboru - en avstrijc jo je gnal. Mel je kr dost podaljšan sesalni kolektor, sam dvomim da je on hotu za nizke vrtljaje.
Aja, še nekej... WTF pomen megamastik, ker ga ni v slovarju, pa še sliš se res bedn. Matrvola.
Aja, še nekej... WTF pomen megamastik, ker ga ni v slovarju, pa še sliš se res bedn. Matrvola.
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
-
- Uradni fotograf kluba ZUP racing
- Prispevkov: 732
- Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
- Kraj: Celje
- Kontakt:
hvala za pomoč!
takšne tehničnp uporabne poste, bi se pomoje slačal dat v en sticky temo v vsaki rubriki, tako, da bi lahko vsak uporabnik, ki bi ga te stvari zanimale takoj našel prave informacije.. ..npr. v rubriki Motor in Motorni Deli je zelo uporaben sticky o obdelavi glave in poliranju kanalov.
takšne tehničnp uporabne poste, bi se pomoje slačal dat v en sticky temo v vsaki rubriki, tako, da bi lahko vsak uporabnik, ki bi ga te stvari zanimale takoj našel prave informacije.. ..npr. v rubriki Motor in Motorni Deli je zelo uporaben sticky o obdelavi glave in poliranju kanalov.
Kako pa takoimenovano "širjenje" kolektorja vpliva? Gre pri obdelavi kanalov le za pobiranje materjala (večanje volumna kolektorja) ali so še kake druge finte? Nekje (se ne spomnim kje) sem bral, da je pomembno tudi vrtinčenje zraka - da naj površina kolektorja ne bi bla ravna...
Pa še - verjetno je smiselno menjat tudi loputo (oz. jo poširit, zamenjat metuljčka...)?
Pa še - verjetno je smiselno menjat tudi loputo (oz. jo poširit, zamenjat metuljčka...)?
Ej22->EJ251
nekje sem zasledil, da se resonančno polnjenje veliko bolj pozna na avtih, ki imajo višje rezmerje med KW/ccm (navite mašine) kot pa na avtih, ki imajo veliko prostornino in majhno moč...je to res?
Pa velikokrat sem že zasledil, da obstaja optimalna dolžina cevi od sesalnega kolektorja do filtra in da se da zadevo zračunat po eni formuli....bi znal kdo kaj več o tem povedat?
Pa velikokrat sem že zasledil, da obstaja optimalna dolžina cevi od sesalnega kolektorja do filtra in da se da zadevo zračunat po eni formuli....bi znal kdo kaj več o tem povedat?
jurchi v wannabe coupeju 

-
- Uradni fotograf kluba ZUP racing
- Prispevkov: 732
- Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
- Kraj: Celje
- Kontakt:
še en mogoče koristn link: http://www.bgsoflex.com/intakeln.html
prva stvar, ki me zanima.. ..od kod do kod merimo dolžino sesalnega "kanala" (intake runner) pri posamičnih loputah/fergazerjih? od sesalnega ventila do lopute, ali do konca trobentice? pri "klasičnih" sesalnih kolektorjih se dolžina sesalnega kanala meri od ventila pa do komore ali do lopute?
me pa še neki zanima.. ..npr. mamo N/A 2.0 motor, pri katerem hočemo met max. moč pri 6500RPM in pa max. navor pri 3500RPM (izmišljen teoretični primer). a se razlikuje intake runner length če delamo "klasični" sesalni kolektor ali če delamo sesalni kolektor za ITBje/fergazerje?? pri obeh sesalnih kolektorjih želimo imeti max. moč in navor v istih predelih motornih vrtljajev!!!!
prva stvar, ki me zanima.. ..od kod do kod merimo dolžino sesalnega "kanala" (intake runner) pri posamičnih loputah/fergazerjih? od sesalnega ventila do lopute, ali do konca trobentice? pri "klasičnih" sesalnih kolektorjih se dolžina sesalnega kanala meri od ventila pa do komore ali do lopute?
me pa še neki zanima.. ..npr. mamo N/A 2.0 motor, pri katerem hočemo met max. moč pri 6500RPM in pa max. navor pri 3500RPM (izmišljen teoretični primer). a se razlikuje intake runner length če delamo "klasični" sesalni kolektor ali če delamo sesalni kolektor za ITBje/fergazerje?? pri obeh sesalnih kolektorjih želimo imeti max. moč in navor v istih predelih motornih vrtljajev!!!!
Dizel za ogrevanje,
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)