Elektronska blokada vžiga - home made
Elektronska blokada vžiga - home made
Alo banda!
A mamo pr nas kakšnega štromarja, ki bi men znal narest vezje za elektronsko blokado vžiga moje motorke?
Zadeva bi morala delati tako, da bi štela impulze za obratomer in ko bi število obratov naraslo na 6200 (to je v bistvu 24800 signalov iz zindšpule v minuti, se pravi pribl. 420 Hz), bi dala ven nek signal - 12 V na en pin in s tem signalom bi potem jest prekinil + na vžigu.
A mamo pr nas kakšnega štromarja, ki bi men znal narest vezje za elektronsko blokado vžiga moje motorke?
Zadeva bi morala delati tako, da bi štela impulze za obratomer in ko bi število obratov naraslo na 6200 (to je v bistvu 24800 signalov iz zindšpule v minuti, se pravi pribl. 420 Hz), bi dala ven nek signal - 12 V na en pin in s tem signalom bi potem jest prekinil + na vžigu.
pri teh cheap zadevcah je problem frekvenca do katere elektronika dojema. Sam sem imel že težave pri VTi-ju, se ni dalo nastavit na višje obrate, pri 2X višji frekvenci zna biti že velik problem. Zanimivo bi bilo poskusit pobirati signal iz samo enega cilindra preko kapacitivnih klešč (kot naprimer stroboskop za predvžig)
Evo, najdu...
Torej, še celo v datasheetu je sample v 8cilindraša
...
Evo sheme za konvertiranje pulzov v napetost:

tam kjer piše Vout se na vhod naslednje sheme veže + pin in to je to.. nastavi se ga s potenciometrom, edino izhod bi bilo treba malo predelat - se mi ni dalo še enkrat risat po tem ko sem ugotovil da sem zaj....

Zelo enostavna shema... To je sicer samo predlog, če bi pa hotel istočasno še digitalni obratomer se pa namesto druge sheme uporabi drugačen čip in imaš 9 led diod za prikaz obratov, na zadnjo diodo se pa potem zveže mal drobnarije za blokado:

PS: Možna je tudi izdelava, samo čas me baše bolj kot sem si mislil
Torej, še celo v datasheetu je sample v 8cilindraša

Evo sheme za konvertiranje pulzov v napetost:

tam kjer piše Vout se na vhod naslednje sheme veže + pin in to je to.. nastavi se ga s potenciometrom, edino izhod bi bilo treba malo predelat - se mi ni dalo še enkrat risat po tem ko sem ugotovil da sem zaj....
Zelo enostavna shema... To je sicer samo predlog, če bi pa hotel istočasno še digitalni obratomer se pa namesto druge sheme uporabi drugačen čip in imaš 9 led diod za prikaz obratov, na zadnjo diodo se pa potem zveže mal drobnarije za blokado:

PS: Možna je tudi izdelava, samo čas me baše bolj kot sem si mislil

Lej, ko maš v avtu sistem nitro, maš lahko več pogojev za proženje le tega. En pogoj je, da je sklenjeno stikalo na loputi za gas, kar pomeni, da se prožisamo v primeru, ko maš gas do konca. Drugi pogoj je to, da je sistem sploh vžgan in pripravljen na brizganje (to je glavno stikalo on off za nitro), tretji pogoj pa je ponavadi še tipka na volanu. In sistem se potem proži šele v primeru, ko imaš sistem vklopljen, gas do konca in pritisnjeno tipko na volanu. Ko so vsi pogoji izpoljnjeni, se vklopita elektroventila. Jaz pa bom poleg teh vseh stikal dodal še en pogoj in to bo ta, da bo motor moral najprej doseči recimo 3000 RPM ali več,da se bo sistem vklopil. Se pravi, tud če bom mel vse prej izpoljneno (vklop, full gas, tipka na volanu) bo sistem začel brizgat šele potem, ko bo motor dosegel 3000 RPM.
Kapiraš?
Se pravi ti morš men narest zadevco, ki pri 3000 RPM vklopi rele in ga drži toliko časa, dokler obrati spet ne padejo pod recimo 3000 RPM.
Sej to bi blo izvedljivo že z uno zadevo iz konrada. Sam enkrat bi bilo fino pomerit pr men, kakšno frekvenco da men tja gor, kjer mam priklopljen obratomer, ker ne vem, ali mi meri impulze enega cilindra al vse skupaj, se pravi x8. Kako naj to pomerim?
Kapiraš?
Se pravi ti morš men narest zadevco, ki pri 3000 RPM vklopi rele in ga drži toliko časa, dokler obrati spet ne padejo pod recimo 3000 RPM.
Sej to bi blo izvedljivo že z uno zadevo iz konrada. Sam enkrat bi bilo fino pomerit pr men, kakšno frekvenco da men tja gor, kjer mam priklopljen obratomer, ker ne vem, ali mi meri impulze enega cilindra al vse skupaj, se pravi x8. Kako naj to pomerim?
Jah, mal bo problem z merjenjem frekvence, ker nimam frekvencmetra 
Pa tud ne morem pomerit posebej iz cindšpule, ker mam le to vgrajeno kar na verteiler. Mam gor 2 kontakta na tej škatlici. En kontakt je + (če ga prekineš, ne da iskre - napajanje cindšpule oz + iz kontakta), drugi pa je za obratomer (nanj priklopiš obratomer in ti kaže obrate). Fino bi bilo, če bi lahko tole zadevco priklopil na ta drugi kontakt vendar bi bilo verjetno potem zate fino, da ti izmerim frekvenco na tem kontaktu, ker ne vem a daje gor impulze iz vseh 8 cilindrov al sam iz enega.

Pa tud ne morem pomerit posebej iz cindšpule, ker mam le to vgrajeno kar na verteiler. Mam gor 2 kontakta na tej škatlici. En kontakt je + (če ga prekineš, ne da iskre - napajanje cindšpule oz + iz kontakta), drugi pa je za obratomer (nanj priklopiš obratomer in ti kaže obrate). Fino bi bilo, če bi lahko tole zadevco priklopil na ta drugi kontakt vendar bi bilo verjetno potem zate fino, da ti izmerim frekvenco na tem kontaktu, ker ne vem a daje gor impulze iz vseh 8 cilindrov al sam iz enega.
Sej res, a maš mogoče kako idejo, kje bi se dalo dobit un konektor, ki se ga natakne direkt na rele. V avtu mam ene 5 kom relejev ( za poganjanje ventilatorja, benz pumpe itd itd), ki sem jih vgradil sam in imam spodaj kable na čeveljčkih in nataknjene direkt na rele. Problem je v tem, da če se mi ti kabli snamejo, ne vem več, kateri pride kam oz mi vzame full cajta, da spet pogruntam. enkrat mi je zaradi tega, ker sem narobe nataknil nazaj, že skor zakuhal motor. Rabil bi tisto plastiko, v katero natakneš not čeveljčke in potem vse skupaj natakneš spodaj na rele in sicer je potem to take oblike, da ne moreš da gor narobe.
Kje bi jest to lahko dobil? Pa ne mi rečt, da naj grem dol pošipat iz kake avto inštalacije. Če kej sovražim, je pa to, da morm kable štukat. Sigurno se to da kje kupit.
Kje bi jest to lahko dobil? Pa ne mi rečt, da naj grem dol pošipat iz kake avto inštalacije. Če kej sovražim, je pa to, da morm kable štukat. Sigurno se to da kje kupit.
