
Lambda meter
- Pugi
- N2O addiction team founder
- Prispevkov: 2148
- Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
- Kraj: Turbolandija
- Kontakt:
Ql, neki sm najdu: Nekej uporabnega pa je še na a.com 
http://www.avtomobilizem.com/modules/ar ... ?art_id=69
Mare23 vam predstavlja izdelavo njegovega Air/Fuel metra. Na izhodnih priključkih sonde lambda, dobimo variabilno napetost med 0 in cca. 1 V, glede na prebrano razmerje ZRAK/GORIVO. Zelo nevarno za Vaš motor je lahko takrat, kadar je zmes "SUHA" oz. preveč "BOGATA". S tem zelo preprostim vezjem, lahko to razmerje vedno nadziramo.
Opomba: pisec članka in spletna stran ne odgovarjata za morebitno kakršnokoli nastalo škodo ob posnemanju tega članka. Članek je
zgolj opis stylinga/dela na enem samem vozilu, za posege na vašem ali tujem vozilu pa odgovarjate edino le vi, izvajalec del.
Uvod
Delovanje je precej enostavno. Vezje deluje na enakem principu kot VU (Watt) meter. V obeh primerih merimo signal na vhodu vezja, kateri ga grafično prikaže z prižiganjem LED diod, le da v tem primeru ne merimo moč glasbe, ampak napetost, ki jo daje SONDA LAMBDA.
Spisek elementov:
- LM 3914
- 7805
- bargraf 10 LED ali 10 LED diod (po vaši želji)
- upor R2, 2k3 1/4W
- upor R1, 3k3 1/4W
- kondenzator C1, 10nF, poliester
- kondenzator C2, 10uF / 25V, elektrolitski
Delovanje:
Signal iz sonde lambda je vezan direktno na pin 5 čipa LM 3914. Signal potuje preko buffer-ja na comparator napetosti. Pin 6 čipa, zazna razliko potenciala za cca. 1 V; vrednost je definirana z uporom R2 in z notranjimi upornostmi v čipu (10 x 1k) ter referenčno napetost 1.25V. Med eno in drugo LED diodo bo potem cca. 0.1V. Torej pri 0.1V se bo prižgala ena LED dioda, pri 0.2V druga, 0.3V tretja,...do zadnje LED diode (1V). Z pinom 9 določimo način prikaza z LED diodami. Izbiramo med dvema možnostima; BAR ali DOT.
V shemi je dodano stikalo, s katerim izbiramo med dvema ponujenima možnostima. Z uporom R1 (lahko ga zamenjamo s trimerjem) nastavimo jakost svetilnosti vseh LED diod.
V spisku elementov sem navedel še dva kondenzatorja, katera lahko uporabimo za stabiliziranje napetosti. Vezje deluje tudi brez, kakor je možno videti z izvirne sheme. V kolikor se odločite za vgradnjo kondezatorjev, oba kondenzatorja vgradite takoj na izhodu napetostnega stabilizatorja 7805 in sicer med pini 2 in 3. PAZI!!! Pri elektrolitskem kondenzatorju je potrebno paziti na polariteto. Negativni pol C2 je priklopljen na pin 2, pozitivni pa na pin 3.
VEZAVA S SONDO LAMBDA: Zelo pomembno je, da izberemo žico, katera bo toplotno odporna, saj je žica izpostavljena skoraj neposredno bližini motorja. Za priključitev vezja in sonde, navajam ugodno rešitev. Čisto preprosto uporabimo spojko, s katero na lahek način spojimo sondo, ne da bi prekinili izvirno povezavo.
RAZMERJE ZRAK/GORIVO: Kadar je optimalna količina zraka in goriva, dosežemo razmerje 14.9:1 (14.9 – zrak, 1 – gorivo), vezje pa prižge 5 LED diod. Kadar je zmes "SUHA", se razmerje poveča (napr. 16.5:1). Na vezju se prižgejo 2 LED diodi (0.2V). Kadar se razmerje manjša in prehaja na "BOGATO" zmes, nam vezje prikaže z naraščanjem prižiganja LED diod. Ko doseže preveč "BOGATO" zmes, je na vezju prižganih vseh 10 LED diod (12:1), ker je napetost narasla na 1V.
LED 10 - 0.97V - 12.1:1 – Preveč bogata zmes
LED 9 - 0.88V - 12.7:1
LED 8 - 0.78V - 13.2:1
LED 7 - 0.69V - 13.8:1
LED 6 - 0.59V - 14.4:1
LED 5 - 0.49V - 14.9:1 – Optimalna zmes
LED 4 - 0.39V - 15.4:1
LED 3 - 0.30V - 16.0:1
LED 2 - 0.20V - 16.5:1
LED 1 - 0.10V - 17.1:1 – Suha zmes

http://www.avtomobilizem.com/modules/ar ... ?art_id=69
Mare23 vam predstavlja izdelavo njegovega Air/Fuel metra. Na izhodnih priključkih sonde lambda, dobimo variabilno napetost med 0 in cca. 1 V, glede na prebrano razmerje ZRAK/GORIVO. Zelo nevarno za Vaš motor je lahko takrat, kadar je zmes "SUHA" oz. preveč "BOGATA". S tem zelo preprostim vezjem, lahko to razmerje vedno nadziramo.
Opomba: pisec članka in spletna stran ne odgovarjata za morebitno kakršnokoli nastalo škodo ob posnemanju tega članka. Članek je
zgolj opis stylinga/dela na enem samem vozilu, za posege na vašem ali tujem vozilu pa odgovarjate edino le vi, izvajalec del.
Uvod
Delovanje je precej enostavno. Vezje deluje na enakem principu kot VU (Watt) meter. V obeh primerih merimo signal na vhodu vezja, kateri ga grafično prikaže z prižiganjem LED diod, le da v tem primeru ne merimo moč glasbe, ampak napetost, ki jo daje SONDA LAMBDA.
Spisek elementov:
- LM 3914
- 7805
- bargraf 10 LED ali 10 LED diod (po vaši želji)
- upor R2, 2k3 1/4W
- upor R1, 3k3 1/4W
- kondenzator C1, 10nF, poliester
- kondenzator C2, 10uF / 25V, elektrolitski
Delovanje:
Signal iz sonde lambda je vezan direktno na pin 5 čipa LM 3914. Signal potuje preko buffer-ja na comparator napetosti. Pin 6 čipa, zazna razliko potenciala za cca. 1 V; vrednost je definirana z uporom R2 in z notranjimi upornostmi v čipu (10 x 1k) ter referenčno napetost 1.25V. Med eno in drugo LED diodo bo potem cca. 0.1V. Torej pri 0.1V se bo prižgala ena LED dioda, pri 0.2V druga, 0.3V tretja,...do zadnje LED diode (1V). Z pinom 9 določimo način prikaza z LED diodami. Izbiramo med dvema možnostima; BAR ali DOT.
V shemi je dodano stikalo, s katerim izbiramo med dvema ponujenima možnostima. Z uporom R1 (lahko ga zamenjamo s trimerjem) nastavimo jakost svetilnosti vseh LED diod.
V spisku elementov sem navedel še dva kondenzatorja, katera lahko uporabimo za stabiliziranje napetosti. Vezje deluje tudi brez, kakor je možno videti z izvirne sheme. V kolikor se odločite za vgradnjo kondezatorjev, oba kondenzatorja vgradite takoj na izhodu napetostnega stabilizatorja 7805 in sicer med pini 2 in 3. PAZI!!! Pri elektrolitskem kondenzatorju je potrebno paziti na polariteto. Negativni pol C2 je priklopljen na pin 2, pozitivni pa na pin 3.
VEZAVA S SONDO LAMBDA: Zelo pomembno je, da izberemo žico, katera bo toplotno odporna, saj je žica izpostavljena skoraj neposredno bližini motorja. Za priključitev vezja in sonde, navajam ugodno rešitev. Čisto preprosto uporabimo spojko, s katero na lahek način spojimo sondo, ne da bi prekinili izvirno povezavo.
RAZMERJE ZRAK/GORIVO: Kadar je optimalna količina zraka in goriva, dosežemo razmerje 14.9:1 (14.9 – zrak, 1 – gorivo), vezje pa prižge 5 LED diod. Kadar je zmes "SUHA", se razmerje poveča (napr. 16.5:1). Na vezju se prižgejo 2 LED diodi (0.2V). Kadar se razmerje manjša in prehaja na "BOGATO" zmes, nam vezje prikaže z naraščanjem prižiganja LED diod. Ko doseže preveč "BOGATO" zmes, je na vezju prižganih vseh 10 LED diod (12:1), ker je napetost narasla na 1V.
LED 10 - 0.97V - 12.1:1 – Preveč bogata zmes
LED 9 - 0.88V - 12.7:1
LED 8 - 0.78V - 13.2:1
LED 7 - 0.69V - 13.8:1
LED 6 - 0.59V - 14.4:1
LED 5 - 0.49V - 14.9:1 – Optimalna zmes
LED 4 - 0.39V - 15.4:1
LED 3 - 0.30V - 16.0:1
LED 2 - 0.20V - 16.5:1
LED 1 - 0.10V - 17.1:1 – Suha zmes
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
http://b2c.hte.si/search.asp?srchClassI ... mit1=Najdinapetostni regulator 7805
bi mi lahko kdo pomagu, ker je zdej pravi?