Zanimivo branje glede podražitve bencina
- Pugi
- N2O addiction team founder
- Prispevkov: 2148
- Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
- Kraj: Turbolandija
- Kontakt:
Zanimivo branje glede podražitve bencina
Občutna podražitev naftnih derivatov
Ljubljana | 10.10.2004 | STA
Cene bencina, dizelska goriva in kurilnega olja za ogrevanje naj bi se v noči na torek občutno povečale, tudi do šest tolarjev.
Rekordno visoke cene nafte na svetovnem trgu bodo zagotovo vplivale na slovenske prodajne cene vseh naftnih derivatov. Bencin, dizelsko gorivo in kurilno olje za ogrevanje se bodo po še nedokončnih izračunih domačih naftnih trgovcev v noči na torek občutno podražili, v povprečju za slabih šest tolarjev na liter, na rekordne višave tudi za Slovenijo.
Podražitve tudi do šest tolarjev
Petrolovi analitiki so na osnovi vladnega modela oblikovanja cen naftnih derivatov izračunali, da bi se dizelsko gorivo lahko podražilo za 6,50 tolarja na 199,80 tolarja za liter. Kurilno olje za ogrevanje pa bo po oceni dražje za šest tolarjev, stalo bo 121,70 tolarja. Vlada podražitve dizelskega goriva in kurilnega olja tudi tokrat ne bo mogla omiliti, saj so zdaj veljavne trošarine na najnižji predpisani evropski ravni, zato z znižanjem trošarin ne bo mogla vplivati na raven maloprodajnih cen in posledično tudi na inflacijo.
Domači naftni trgovci cene naftnih derivatov oblikujejo vsakih 14 dni v skladu s pristojno vladno uredbo, ki upošteva predvsem gibanje njihovih cen na sredozemskih borzah in tečaj dolarja. V ponedeljek bodo izračunali tudi nove cene bencina, veljati pa bodo začele dan pozneje. Oba motorna bencina, neosvinčeni 95-oktanski ter neosvinčeni 98-oktanski, naj bi se podražila za 5,20 tolarja na liter; 95-oktanski bi po novem stal 211 tolarjev, za liter 98-oktanskega (evrosuper plus) pa bo treba po novem odšteti 215,70 tolarja.
Bodo cene res tako visoke?
Mogoče pa tako visoke cene bencina le ne bodo udarile po žepih voznikov. Vlada ima pri bencinu namreč še nekaj prostora za znižanje trošarine; ta je še vedno za približno 2,9 tolarja nad najnižjo predpisano evropsko ravnjo. Če bi se vlada odločila znižati trošarino za celoten razpoložljivi znesek, bi se bencina lahko dvignila "le" za nekaj več kot dva tolarja na liter. S tem pa se bo seveda spet odrekla temu proračunskemu prihodku; ker je z znižanjem trošarine preprečila podražitev bencina pred 14 dnevi, je državno blagajno na primer prikrajšala v povprečju za 259 milijonov tolarjev na mesec oz. 3,1 milijarde tolarjev na letni ravni.
Letos dvig cen od 10 do 25 odstotkov
V letošnjem letu se je cena najbolj prodajanega bencina v Sloveniji, neosvinčenega 95-oktanskega ali tako imenovanega evrosupra, že brez upoštevanja pričakovane torkove podražitve dvignila za 10,3 odstotka oz. 19,20 tolarja na liter (trošarina je v primerjavi s 1. januarjem 2004 nižja za 6,28 tolarja), dizelsko gorivo se je letos podražilo za 15,89 odstotka oz. 26,50 tolarja na liter (trošarina je nižja za 2,84 tolarja), kurilno olje za ogrevanje pa se je od januarja podražilo za 24,14 odstotka oz. 22,50 tolarja (trošarina je nižja za 6,23 tolarja).
Evrosuper je bil letos najcenejši prvi teden v januarju, ko je stal 186,60 tolarja, najdražji pa od 20. julija do 3. avgusta, ko je stal rekordnih 207,40 tolarja. Dizelsko gorivo je bilo najcenejše januarja in februarja, ko se je njegova cena skorajda oba meseca zadrževala pri 164,10 tolarja za liter, kurilno olje za ogrevanje pa je bilo najcenejše od 17. februarja do 2. marca, ko je stalo 89,80 tolarja za liter. Oba energenta sta najvišje ravni v letošnjem letu dosegla že ob zadnji podražitvi pred 14 dnevi.
V zadnjih dneh rekordne cene nafte
Cene nafte so se v četrtek na newyorški borzi zaradi vedno večjega povpraševanja po tej surovini in bojazni glede morebitnih motenj v oskrbi povzpele na rekordnih 53 dolarjev za sod. Cena nafte je tudi v petkovem zgodnjem trgovanju na azijskih trgih ostala blizu najnovejših rekordnih vrednosti. Za 159-litrski sod nafte z dobavo v novembru je bilo v elektronskem trgovanju treba odšteti 52,46 dolarja. Tudi cena surove nafte Organizacije držav izvoznic nafte (OPEC) se je še povzpela in dosegla novo rekordno vrednost, odkar je naftni kartel pred več kot 20 leti uvedel košarico sedmih najpomembnejših vrst nafte. Kot so v petek sporočili iz sekretariata naftnega kartela na Dunaju, se je cena črnega zlata v četrtek povzpela na 45,08 dolarja, kar je 82 centov več kot dan prej.
Kljub vse višjim cenam nafte pa OPEC ne namerava povečati proizvodnje. Kot je napovedal predsednik kartela, indonezijski minister za nafto Purnomo Yusgiantoro, se bodo cene nafte v začetku prihodnjega leta po volitvah v Iraku znižale. Poleg tega po povpraševanje po črnem zlatu, predvsem v ZDA, spomladi prihodnje leto upadlo, ocenjuje Yusgiantoro.
Ljubljana | 10.10.2004 | STA
Cene bencina, dizelska goriva in kurilnega olja za ogrevanje naj bi se v noči na torek občutno povečale, tudi do šest tolarjev.
Rekordno visoke cene nafte na svetovnem trgu bodo zagotovo vplivale na slovenske prodajne cene vseh naftnih derivatov. Bencin, dizelsko gorivo in kurilno olje za ogrevanje se bodo po še nedokončnih izračunih domačih naftnih trgovcev v noči na torek občutno podražili, v povprečju za slabih šest tolarjev na liter, na rekordne višave tudi za Slovenijo.
Podražitve tudi do šest tolarjev
Petrolovi analitiki so na osnovi vladnega modela oblikovanja cen naftnih derivatov izračunali, da bi se dizelsko gorivo lahko podražilo za 6,50 tolarja na 199,80 tolarja za liter. Kurilno olje za ogrevanje pa bo po oceni dražje za šest tolarjev, stalo bo 121,70 tolarja. Vlada podražitve dizelskega goriva in kurilnega olja tudi tokrat ne bo mogla omiliti, saj so zdaj veljavne trošarine na najnižji predpisani evropski ravni, zato z znižanjem trošarin ne bo mogla vplivati na raven maloprodajnih cen in posledično tudi na inflacijo.
Domači naftni trgovci cene naftnih derivatov oblikujejo vsakih 14 dni v skladu s pristojno vladno uredbo, ki upošteva predvsem gibanje njihovih cen na sredozemskih borzah in tečaj dolarja. V ponedeljek bodo izračunali tudi nove cene bencina, veljati pa bodo začele dan pozneje. Oba motorna bencina, neosvinčeni 95-oktanski ter neosvinčeni 98-oktanski, naj bi se podražila za 5,20 tolarja na liter; 95-oktanski bi po novem stal 211 tolarjev, za liter 98-oktanskega (evrosuper plus) pa bo treba po novem odšteti 215,70 tolarja.
Bodo cene res tako visoke?
Mogoče pa tako visoke cene bencina le ne bodo udarile po žepih voznikov. Vlada ima pri bencinu namreč še nekaj prostora za znižanje trošarine; ta je še vedno za približno 2,9 tolarja nad najnižjo predpisano evropsko ravnjo. Če bi se vlada odločila znižati trošarino za celoten razpoložljivi znesek, bi se bencina lahko dvignila "le" za nekaj več kot dva tolarja na liter. S tem pa se bo seveda spet odrekla temu proračunskemu prihodku; ker je z znižanjem trošarine preprečila podražitev bencina pred 14 dnevi, je državno blagajno na primer prikrajšala v povprečju za 259 milijonov tolarjev na mesec oz. 3,1 milijarde tolarjev na letni ravni.
Letos dvig cen od 10 do 25 odstotkov
V letošnjem letu se je cena najbolj prodajanega bencina v Sloveniji, neosvinčenega 95-oktanskega ali tako imenovanega evrosupra, že brez upoštevanja pričakovane torkove podražitve dvignila za 10,3 odstotka oz. 19,20 tolarja na liter (trošarina je v primerjavi s 1. januarjem 2004 nižja za 6,28 tolarja), dizelsko gorivo se je letos podražilo za 15,89 odstotka oz. 26,50 tolarja na liter (trošarina je nižja za 2,84 tolarja), kurilno olje za ogrevanje pa se je od januarja podražilo za 24,14 odstotka oz. 22,50 tolarja (trošarina je nižja za 6,23 tolarja).
Evrosuper je bil letos najcenejši prvi teden v januarju, ko je stal 186,60 tolarja, najdražji pa od 20. julija do 3. avgusta, ko je stal rekordnih 207,40 tolarja. Dizelsko gorivo je bilo najcenejše januarja in februarja, ko se je njegova cena skorajda oba meseca zadrževala pri 164,10 tolarja za liter, kurilno olje za ogrevanje pa je bilo najcenejše od 17. februarja do 2. marca, ko je stalo 89,80 tolarja za liter. Oba energenta sta najvišje ravni v letošnjem letu dosegla že ob zadnji podražitvi pred 14 dnevi.
V zadnjih dneh rekordne cene nafte
Cene nafte so se v četrtek na newyorški borzi zaradi vedno večjega povpraševanja po tej surovini in bojazni glede morebitnih motenj v oskrbi povzpele na rekordnih 53 dolarjev za sod. Cena nafte je tudi v petkovem zgodnjem trgovanju na azijskih trgih ostala blizu najnovejših rekordnih vrednosti. Za 159-litrski sod nafte z dobavo v novembru je bilo v elektronskem trgovanju treba odšteti 52,46 dolarja. Tudi cena surove nafte Organizacije držav izvoznic nafte (OPEC) se je še povzpela in dosegla novo rekordno vrednost, odkar je naftni kartel pred več kot 20 leti uvedel košarico sedmih najpomembnejših vrst nafte. Kot so v petek sporočili iz sekretariata naftnega kartela na Dunaju, se je cena črnega zlata v četrtek povzpela na 45,08 dolarja, kar je 82 centov več kot dan prej.
Kljub vse višjim cenam nafte pa OPEC ne namerava povečati proizvodnje. Kot je napovedal predsednik kartela, indonezijski minister za nafto Purnomo Yusgiantoro, se bodo cene nafte v začetku prihodnjega leta po volitvah v Iraku znižale. Poleg tega po povpraševanje po črnem zlatu, predvsem v ZDA, spomladi prihodnje leto upadlo, ocenjuje Yusgiantoro.
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
Kar upaj, ker se cene neprestano in vztrajno višajo. Kar je pa žalostno pa je to, da se je cena nekaterih naftnih derivatov povečala zato, ker je država znižala trošarine na minimum. Torej če se poveča cena naftnih derivatov na svetovnem trgu država ne more več nič omilit zadeve.MoJsTeR napisal/-a:upam da se bo kmal spet pocenil k tole je pa že mal preveč
Zanimivost:Država bo ob sedanjih cenah naftnih derivatov v primerjavi s prejšnjimi izgubila cca. 225 milijonov tolarjev mesečno. Toliko manj bo priteklo v proračun.
Dobra stvar je, da se bo po mnenju mnogih strokovnjakov cena zopet znižala. Namreč eden glavnih razlogov za dvig cen je stavka delavcev v naftnem poslu v Afriki.
LP
Ja sej pomoje bo cena padla v roku 14 dni. Sem tut študent sam mene podražitve bencina ne sekirajo preveč. Mam kartico (Fotrovo)MoJsTeR napisal/-a:tole bi blo sijajno, ker že tko komi shajam k sm študenttomaz40 napisal/-a:Dobra stvar je, da se bo po mnenju mnogih strokovnjakov cena zopet znižala. Namreč eden glavnih razlogov za dvig cen je stavka delavcev v naftnem poslu v Afriki.
LP

-
- Čebel
- Prispevkov: 455
- Pridružen: 12 Okt 2004, 15:00
- Kraj: Tu Pa Tam
pomoje upati glede znižanja cen goriva je kot mlatenje prazne slametomaz40 napisal/-a:Ja sej pomoje bo cena padla v roku 14 dni. Sem tut študent sam mene podražitve bencina ne sekirajo preveč. Mam kartico (Fotrovo)MoJsTeR napisal/-a:tole bi blo sijajno, ker že tko komi shajam k sm študenttomaz40 napisal/-a:Dobra stvar je, da se bo po mnenju mnogih strokovnjakov cena zopet znižala. Namreč eden glavnih razlogov za dvig cen je stavka delavcev v naftnem poslu v Afriki.
LP

za dvig cen je kriva tudi Kitajska,kjer se je povpraševanje po gorivu povečalo za 50%

tako da o drastičnem znižanju cen ni za pričakovati preveč, mogoče kak tolar na dol, pol čez dva tedna pa spet gor , in to duplo kot je šlo dol

Poglejte par mesecev nazaj ko je bil sodček nafte takrat rekordnih neki čez 30 dolarjev, zdaj je že okol 52$- halo

tak da cene se bodo samo še dvigovale


CLIO 172 SPORT
Ja sej je čist možno da benz ne bo šel dol, sam po moje se bo pocenil, ker čeprav je na kitajskem povpraševanje večje za 50%, se to ni zgodilo v enem tednu al pa celo ne enem mescu, pač pa se je to postopoma povečevalo, cena pa je relativno hitro poskočila.Killah bee napisal/-a:pomoje upati glede znižanja cen goriva je kot mlatenje prazne slametomaz40 napisal/-a:Ja sej pomoje bo cena padla v roku 14 dni. Sem tut študent sam mene podražitve bencina ne sekirajo preveč. Mam kartico (Fotrovo)MoJsTeR napisal/-a: tole bi blo sijajno, ker že tko komi shajam k sm študent![]()
za dvig cen je kriva tudi Kitajska,kjer se je povpraševanje po gorivu povečalo za 50%- to je ful,matr jim ej
tako da o drastičnem znižanju cen ni za pričakovati preveč, mogoče kak tolar na dol, pol čez dva tedna pa spet gor , in to duplo kot je šlo dol![]()
Poglejte par mesecev nazaj ko je bil sodček nafte takrat rekordnih neki čez 30 dolarjev, zdaj je že okol 52$- halo![]()
tak da cene se bodo samo še dvigovale![]()
LP
-
- Sekira Tuning s.p.
- Prispevkov: 418
- Pridružen: 12 Okt 2004, 22:35
- Kraj: Te prou nč ne briga ..AVTO:Clitoris 1.2 turbo
- Kontakt:
Ha ha,preveč si gledal risanke(Back to the Future)snyper1 napisal/-a:hmal bomo kompost kurl!pa bananine ulupke not mesal da bo masinca predla!

Dobr da mam Swifta k ni preveč žejen in zgleda da bom v prihodnosti tud ostal na teh šparovnih japonskih jajcih

Adijo moje (u.s.a. muscle car)sanje


če ne gre, ankar s silo......vzem več kwadu!
eni pravijo, da ti da 98oktanksi celo tri konje več, s čimer se jaz ne strinjam
.
bi pa rekel, da se mi zdi, da avto nekako "lažje diha". če recimo daš v usta fishermen's friend bombone (na hladnem zraku) se ti tudi zdi, da "lažje dihaš" in da si bolj "čist" (tako nekako razlagam to "lažje dihanje")

bi pa rekel, da se mi zdi, da avto nekako "lažje diha". če recimo daš v usta fishermen's friend bombone (na hladnem zraku) se ti tudi zdi, da "lažje dihaš" in da si bolj "čist" (tako nekako razlagam to "lažje dihanje")
- Slide
- Professional Drifter
- Prispevkov: 159
- Pridružen: 12 Okt 2004, 12:38
- Kraj: Trboule(matk****)
- Kontakt:
Nič ne pridobiš konjev z 98 bencinom...Sploh pa ne pri serijskem avtu
Tunani turbaši kot so recimo Impreze WRX ali Audi A4 ABT naj bi tankali samo 98 oktanski bencin, ti pa s tem bencinom načeloma ne boš pridobil niti konja
Tunani turbaši kot so recimo Impreze WRX ali Audi A4 ABT naj bi tankali samo 98 oktanski bencin, ti pa s tem bencinom načeloma ne boš pridobil niti konja


Understeer is when the driver is scared, Oversteer is when the passengers are scared
- Pugi
- N2O addiction team founder
- Prispevkov: 2148
- Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
- Kraj: Turbolandija
- Kontakt:
Otroci moji!
98 oktanski bencin je boljši od 95 zato, ker motor pri prvem manj klenkla in lepše deluje...
Sploh ko avto naviješ, načipaš, al pa če voziš v visoke obrate je priporočliva uporaba 98.
Js osebno ga skoz tankam!
98 oktanski bencin je boljši od 95 zato, ker motor pri prvem manj klenkla in lepše deluje...
Sploh ko avto naviješ, načipaš, al pa če voziš v visoke obrate je priporočliva uporaba 98.
Js osebno ga skoz tankam!
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
Odvisno od avta. Ce imas senzor za klenkanje in avtomatsko korekcijo kota predvziga, potem ja, zna ti popravit tudi do 3 stopinje predvzig na 98 oktanskem bencinu (postopoma, ene 100km rabi ECU da se prilagodi) in s tem pridobis kaksen "konj". Ce tega nimas, potem je 98 oktanski bencin stran vrzen dnar.cc 206 napisal/-a:Kaj je bolše tankat 95 ali 98,
in če tankaš 98 namesto 95 ,
ali se kaj spremeni na moči
motorja ali pa pri končni, in
kaj vse lahko pokvariš če
tankaš 98 in ne 95
Ce bodo se naprej take cene, potem bom zacel hodit v avstrijo na OMV tankat 100 oktanski benzin za 1,1EUR... 3-4 stopinje predvziga, pri meni 15-20 konj, ker je bilo pri samem tuningu ECU-ja to predvideno.
Nekdo je omenil moznost tu v Slo tankat 100oktanski bencin? Na taksen ali drugacen nacin, mene bi to zanimalo, ce pa ni za na tablo pa prosim na PM, ce kdo kaj ve (ali pa v skriti koticek).
/jan
Točno tako.1.8T napisal/-a:
Odvisno od avta. Ce imas senzor za klenkanje in avtomatsko korekcijo kota predvziga, potem ja, zna ti popravit tudi do 3 stopinje predvzig na 98 oktanskem bencinu (postopoma, ene 100km rabi ECU da se prilagodi) in s tem pridobis kaksen "konj". Ce tega nimas, potem je 98 oktanski bencin stran vrzen dnar.
/jan
Več oktanski bencin se rabi samo v primeru, če imaš nižano glavo ali turbo polnilnik ali če uporabljaš NOS... Se pravi v primerih, ko se ti dvigne tlak v cilindrih. Več oktnaski bencin ne pomeni, da je ta bencin močnejši ampak to, da se težje vžge zaradi tlaka v cilindru. Torej lahko z njim lažje kontrolirš, kdaj se ti mešanica vže. Če imaš prenizko oktansko število, se ti ob povečanem tlaku v cilindru mešanica vžiga sama od sebe, nekontrolirano in ob tem prihaja v motorju do klenkanja in s tem pregrevanja motorja. Ko naliješ več oktanski benz, se to klenkanje neha zaradi tega, ker se mešanica vžiga točno takrat, ko je to treba, se pravi takrat, ko svečka da iskro. Če imaš na motorju senzorje klenkanja in zna ECU delat s tem, potem se ti ob prenizkem oktanskem številu pojavi klenkanje in ECU prestavi kot predvžiga nazaj, kar pomeni, da s tem izgubiš nekaj PS ampak motor ne klenka več. Ko pa naliješ večoktanski benz, ECU postopoma ta kot predvžiga prestavla spet naprej in s tem pridobiš nekaj na moči. Če teh senzorjev nimaš na motorju (starejši motorji), potem vse te samonastavitve odpadejo in pri prenizkem oktanskem številu benza in agresivni vožnji lahko pregreješ motor zaradi klenkanja.
Turbo motorji, ki imajo turbino že tovarniško, imajo prav zaradi tega nižje kompresijsko razmerje (ponavadi okrog 8.0 : 1) in tudi takim ni treba tankat večoktanskega benza pač pa tistega, ki je tovarniško predpisan. Če pa potem sam dvigneš tlak turbine, pa je bolje tankat vsaj 98 oktanski benz.
LP. ZUP