VAG-COM (kot ime pove namenjen samo VAGu) je v bistvu izboljšan tovarniški servisni tester. Sam ga razen branja osnovnih parametrov in brisanja napak ne poznam dobro. Je pa VAG-COM boljši od navadnega testerja zaradi tega, ker ima tovarniški samo dvovrstični display in imaš z njim več dela. VAG-COM je zaradi Windowsa bolj pregleden, omogoča pa tudi pregled grafov, shranjevanje podatkov na disk ipd. Izredno uporabna zadeva, ampak moraš res obvladati, da si lahko z njim pomagaš. Sam pregled spomina napak ti ne pomaga skoraj nič pri diagnozi neobičajnih problemov.
Glede OBD2 konektorja na avtomobilih. OBD2 priključek in protokol so najprej uvedli v ameriki iz dveh razlogov. Eden je bil pregled nad emisijami, drugi pa ta, da lahko vsak "vaški" servis dostopa do ECUja. Pri njih se je kot standard uvedel (mislim da) okoli leta 96. Ker so tovarne v Evropi dokaj močne so s tem zavlačevale do zadnjega trenutka. Sami konektorji so se pojavili v avtomobilih že prej, ampak je bil protokol dostopa še zmeraj enak prejšnjemu, ki je bil pri vsaki tovarni drugačen. Zaradi tega se tudi ni dalo uporabljati enakega programa pri vseh. Leta 2002 (nisem prepričan) so tudi v Evropi uvedli enoten priključek in protokol. Enako kot v USA so se sami OBD2 (pri nas EOBD-euro on board diagnostic) priključki pojavljali že prej, čeprav niso uporabljali istega protokola. Skupaj s tem se je tudi uvedel enoten sistem kod napak (npr. 001-prekinitev kontakta na lambdi). Obstajajo univerzalni testerji za branje napak tudi za starejša vozila, ampak ne za vsa, ti testerji so pa tudi zelo dragi in nedostopni tudi manjšim servisom, kaj šele nam. Ti testerji omogočajo samo branje napak, tako da so za resne diagnoze premalo, ker brez branja "live data" lahko izveš zelo malo. Testerji kot napako ponavadi prikažejo samo prekinjene povezave na kablih, slabe mase ali dobesedno skurjene senzorje. Nedelujoče ali napol delujoče ne pokažejo, ali pa v redkih primerih tako, da zaznajo sumljiv signal/vrednosti iz senzorja.
Če se ne motim VAG-COM "open source" in zaradi tega zastonj, za ostale so pa razne firme razvile svoje testerje, oziroma vmesnike in programe z ustreznimi protokoli, ki delujejo na notebookih. Večinoma so prekopirali tovarniške testerje. Razni načrti vezij in programi na netu so pa potem skrekane in prekoprirane verzije njihovih. Te firme so to prodajale predvsem nepooblaščenim servisom in raji. Jaz vem za BMW, Mercedez in VAG-COM in razen VAG-COMa omogočajo samo branje in brisanje napak. Pri novejših (plačljivih) verzijah tudi "live-data", ampak še zmeraj ne blizu VAG-COMa. Za ostale znamke mi ni znano, da obstaja. Za OBD2 standard ne vem, da bi že obstajal univerzalen vmesnik ali program, vsaj ne zastonj na netu.
Sem hotel napisati kratek odgovor, ampak sem kar sproti dobival ideje
