Predelava avta na plin

Vse kar je za povedati in ne paše v druge kategorije...
Odgovori
Uporabniški avatar
nebivedu
off road legenda
Prispevkov: 724
Pridružen: 12 Okt 2004, 12:13
Kraj: daleč

Predelava avta na plin

Odgovor Napisal/-a nebivedu »

Tole je povzeto iz foruma nivaoffroadteam.

je pa zelo dobro napisano vse o avtoplinu in kako se montira + slike od montaže in kaj se vse potrebuje, na koncu pa še izračun koliko se prišpara že v prvih 10.000 kilometrih vožnje.
Boško napisal/-a:Tu je še moja predelava, čeprav plina nisem montiral v terenca, bo mogoče objava prišla v poštev tudi za vaše avtomobile.

Slika
Za predelavo mojega avta na avtoplin sem se začel zanimati februarja letos, ko sem prebral članek v reviji Mobil. Zadeva se mi je zdela zanimiva v glavnem zaradi cenejše vožnje, nižjih vzdrževalnih stroškov avta in čistejših izpušnih plinov.
Pri nas je bila predelava aktualna pred ca. 25 leti, potem pa se je število avtomobilov na plin zmanjšalo zaradi visoke cene plina in nizke cene bencina. Zaradi nestrokovnih vgradenj v tistem času in ročnega prečrpavanja plina iz gospodinjskih jeklenk se je zgodilo tudi nekaj nesreč in veliko nepoučenih ljudi ve v zvezi z avtoplinom povedati samo to, da je nevaren.
Glede varnosti današnjih plinskih naprav nisem imel pomislekov, glede na to, da se na plin vozijo v večini evropskih držav (in svetu), kjer so varnostni zakoni še strožji od slovenskih.
Z vstopom Slovenije v EU se je cena bencina začela približevati evropskemu povprečju, cena plina pa se je približala 1/2; cene bencina.
Prva stvar, ko sem začnel razmišljati o predelavi na avtplin je, koliko me bo stala predelava in koliko bom prihranil pri vožnji na avtoplin.
S predelanim avtom se lahko vozimo na plin ali bencin, vrsto goriva pa lahko zamenjamo tudi med vožnjo.

Osnovni deli, ki sestavljajo vsako plinsko napravo so:
-plinski rezervoar (lahko je cilindrične oblike ali toroidne - namesto rez. kolesa)
Slika Slika
-ventil za polnjenje plina (nahaja se na zunanji strani vozila)
Slika Slika
-multiventil (plovec za količino goriva in elektromagnetni ventil za zaporo plina iz rezervoara, ko motor ne deluje).
Slika
-filter plina z elektromagnetnim ventilom (nahaja se pred uparjalnikom)
Slika
-uparjalnik (tekoči plin upari v plinsko stanje)
Slika
-preklopnik plin - bencin
Slika Slika

Dodatni deli glede na vrsto plinske naprave:

+ sistem za vplinjač:
-mikser (meša plin z zrakom). Plinska šoba (mikser) je montirana pred loputo plina v vplinjaču, količina plina pa se preko izparilca dozira glede na vakum, ki nastaja v sesalni cevi.
Slika


Slabost sistema je, da je možna detonacija plina v sesalni cevi, kar kahko poškoduje ohišje zračnega filtra, če je to iz plastike. Posledice detonacije je možno omiliti z t.i. zaščito povratnega plamena – izgleda kot zamašek, ki se ob detonaciji plina odpre in spusti nastali pritisk iz sesalne cevi.

+ sistem Loveco - za motorje z elektronskim (Monotronic, MPI, MPFI) ali mehanskim vbrizgavanjem bencina K Jectronic, KE Jectronic) – količina plina se preko izparilca dozira glede na vakum v sesalni cevi:
-mikser (montiran je pred loputo plina v sesalni cevi – meša plin z zrakom)
Slika
-lambda regulator (za vozila z lambda sondo-glede na signal iz lambda sonde dodatno uravnava količino plina v motor.
Slika
Namesto njega nekje montirajo navaden ventil, ki ga ročno nastavijo - v tem primeru homologacija pri nas ni možna.
Slika
-emulator šob - za vozila z električno krmiljenimi bencinskimi šobami (MPI ali MPFI), ki ob vožnji na plin odklopi in simulira delovanje bencinskih šob, da ne pride do napake v glavnem motornem računalniku.
Slika
Sistema za vplinjač in loveco sta v osnovi enaka, razlika med njima je le v delni elektronski regulaciji vbrizganega plina (podobno kot razlika med K in KE Jectronicom za bencinski vbrizg). Tudi ta sistem je občutljiv na povratni plamen, ki nam lahko uniči K glavo (Mengenteiler) ali raznese plastično sesalno cev (v avtomobile s tako cevjo se ne montira!). Tudi tu lahko posledice povratnega plamena omilimo z zaščito povratnega plamena.

+ sistem za večtočkovno vbrizgavanje (MPI, MPFI) – tu se plin dozira pred sesalnim ventilom v vsak valj posebej v času ko je le-ta odprt.
-računalnik – v sodelovanju z motornim računalnikom določa količino
vbrizganega plina in čas vbrizga v vsak valj posebej ter odklopi bencinske šobe.
Slika
-elektromagnetni ventili – odpirajo dovod plina v posamezne valje
Slika
-šobe – vbrizgavajo plin pred sesalnim ventilom
Slika
-fini filter uparjenega plina
Slika

Pojav detonacije plina izven valja tu ni možen, ker se plin vbrizgava samo pri odprtem sesalnem ventilu direktno v valj, v sesalni cevi pa je ves čas samo zrak. Zaradi te lastnosti je tak sistem edini primeren za avtomobile s plastično sesalno cevjo.

Na začetku sem se odločil za sistem Lovtec (venturi), ki je cenovno najbolj ugoden (vendar tudi tehnološko zastarel) in naj bi ustrezal mojemu avtu (Audi 100 2.6E), če bi plastično sesalno cev (sesalni kolektor) zamenjal z aluminjastim. Plastični sesalni kolektor za sistem Lovtec niso primerni, ker lahko zaradi določenih napak na motorju pride do detonacije plina v sesalnem kolektorju in v najslabšem primeru plastični kolektor tudi raznese.

Za ceno predelave sem se pozanimal pri podjetju Lovato d.o.o. in je bila 307.000 Sit. Cena se mi je zdela sprejemljiva, ker bi stroške predelave povrnil v ca. 9 mesecih, če bi tankal plin za 115 Sit, kolikor je stal povsod razen v Ljubljani. Plastični sesalni kolektor sem zamenjal z aluminjastim.
Poleti sem šel na dopust v Črno goro, kjer sem se tudi pozanimal glede predelave na plin.
V Črni gori nisem našel nobene firme, ki bi se s tem ukvarjala, našel pa sem nekaj firm v Srbiji, kjer bi lahko Lovtec sistem dobil za približno 100.000 Sit ceneje kot pri nas. Zaradi terenskega dela (avto rabim vsak dan) sem sicer imel pomisleke glede servisa in uveljavljanja morebitne garancije, vendar sem vseeno kontaktiral firmo Dora v Novem Sadu. Z g. Doroslovcem sva se dogovorila za ceno 610 EUR, vendar mi je kasneje odsvetoval vgradnjo sistema Lovtec in predlagal vgradnjo sistema Fast, ker ima moj motor zelo dolge sesalne cevi in posledično s tem težko optimalno nastavitev (slaba lastnost je tudi velik volumen plinske mešanice v sesalni cevi – morebitna detonacija bi mi skoraj zagotovo uničila računalnik v katerega je vgrajen senzor za merjenje podtlaka v sesalni cevi) . Povedal mi je tudi za dva predelana avta iste vrste, ki so ju predelali v Autogas Narančič (eden je bil lastnikov) in so ju kasneje zaradi neprestanih težav predelali na sistem Fast. Na enake težave lastnika sem naletel tudi na nekem nemškem forumu. Sistem Fast bi bil pri Dori cenejši ca. 100 Eur, če upoštevam še potne stroške do Novega Sada in carino, je cena že višja kot pri nas.
Moj naslednji kontakt je bil g. Markovčič z Divače, ki mi je ravno tako iz istih razlogov odsvetoval vgradnjo sistema Loveco. Svetoval mi je vgradnjo češkega sistema Magic 2, ki je novejše konstrukcije kot Fast (Lovato) in je kopija italijanske firme, ki proizvaja plinske naprave samo za prvo vgradnjo za VW.
Na koncu sem se odločil za ta sistem s toroidnim rezervoarjem, cena zanj pa je bila 406.000 Sit. Vgradil mi ga je g. Markovčič v Divači (njegov kontaktni naslov dobite na www.Lovato.si). Vgradnja je trajala dva dni, z vgradnjo in samim delovanjem sistema sem zelo zadovoljen.
Motor se vedno zažene na bencin, pri 1500 obratih/min avtomatsko preklopi na plin. Če je motor popolnoma hladen traja nekaj minut, da se segreje izparilec in nato sledi preklop na plin. Preklop se izvrši brez cukanja motorja, tudi ob naglem dodajanju plina se obnaša popolnoma enako, kot pri vožnji na bencin (nobenega cukanja ali trokiranja). Upada moči motorja pri vožnji na plin tudi nisem zaznal, poraba je pri meni večja ca. 10%, vendar to lahko pripišem drugačnemu načinu vožnje (pri bencinu sem zelo počasi dodajal plin, da sem varčeval, pri plinu pa to ne počnem več, ker je cenejši).

Še primerjava plin, bencin, diesel za 10.000 prevoženih kilometrov:

Bencin (poraba 10 lit/100Km)
237.9Sit * 10 lit = 2379Sit/100Km……….237900Sit/10000Km

Plin (poraba 11 lit/100Km)

115Sit * 11 lit = 1265Sit/100Km………….126500Sit/10000Km (Maribor, Kozina, Koper, Ribnica)

140Sit * 11 lit = 1540Sit/100Km…………..154000Sit/10000Km (Ljubljana)
(jeseni letos bo plin prodajal tudi Petrol po ceni 120-125 Sit/liter)


Diesel (poraba za enak avto z 2.5 TDI 85KW 7.5 lit/100Km)

230.7Sit *7.5 lit = 1730.25Sit/100Km…………173025Sit/10000Km


Dodaten komentar glede na stroške nakupa in stroških vzdrževanja v primeru okvare bencin – diesel tu ni potreben.
Če se veliko vozite potem je plin prava rešitev – je poceni in tisti, ki se vozijo za vami vam bodo hvaležni, ker ne smrdi.

Avto si lahko ogledate na Avtoshowu Grosuplje 10.9.2005 ali na kakem srečanju VW-Audi kluba.
Uporabniški avatar
Malecky
Fukus
Prispevkov: 1056
Pridružen: 29 Nov 2004, 22:00
Kraj: Žiri
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Malecky »

Vse lepo in prav sam men se zdi to drobiz oz. mali procent od tega kesa k ga zmecem/o za avto.

50% pri registraciji pa je to not prnesen. O:)
Slika Tuning makes the heart grow fonder
Uporabniški avatar
orbit
100ti član foruma
Prispevkov: 95
Pridružen: 29 Okt 2004, 17:43
Kraj: ORIGINAL SLO.

Re: Predelava avta na plin

Odgovor Napisal/-a orbit »

Dobr si se potrudu tole skp spravt, dobr poučno, mam zdele predstavo :-k
Se ve v kolikem času to vse skp zmontirajo?
Humani Orbit
Uporabniški avatar
DrMr
Diplomant Pižotarstva
Prispevkov: 394
Pridružen: 03 Apr 2005, 09:28

Odgovor Napisal/-a DrMr »

Je pa res računica, ampak navora mojega HDI-ja ne menjam za benz
Uporabniški avatar
nebivedu
off road legenda
Prispevkov: 724
Pridružen: 12 Okt 2004, 12:13
Kraj: daleč

Odgovor Napisal/-a nebivedu »

Zmontirajo ti v enem delovnem dnevu ob 9ih do 18ih v srbiji, pri nas pa v dveh do treh delovnih dneh. (pa ne da bi imeli tok dela, ampak tok počas delajo).
Odgovori