Zaviranje z motorjem

Vse kar je za povedati in ne paše v druge kategorije...
bOnZy
sesalc tunning kid
Prispevkov: 65
Pridružen: 05 Nov 2004, 02:32
Kraj: Breg pri Žirovnici (okolica Bleda)

Odgovor Napisal/-a bOnZy »

irCAR81 napisal/-a:Ja ti že, sam 50% ljudi k obvlada bo pa to bolš nardil brez ABS-a.. NOT. :P

Primer iz F1 itaq razloži vse. Un k misl nasprotno nej gre pa mal na trening varne vožnje pogledat.
da bi v f1 zlo radi mel abs dokazuje tut to, da ga pravila FIE prepovedujejo, tko da tvoja teza o ABSju in F1 ne drzi popolnoma ;)

Lp
Uporabniški avatar
2.7TT
Lost in space (big boot)
Prispevkov: 628
Pridružen: 12 Okt 2004, 09:41
Kraj: Skofja Loka

Odgovor Napisal/-a 2.7TT »

Fantje in dekleta.

V nekem momentu v zivljenju se mi je dogajalo, da sem kuril gume, bremze, ploscice in vse ostalo do daske, ko sem vozil tako, kot se je meni zdelo, da je treba vozit.

Zivljenje mi je spremenil voznik po imenu Peter Solberg.

Vidim vase velike oci in sfizene frise....

Namrec, videl sem par etap WRC-ja.

Solberg je vozil solidno... in na eni etapi so mu kmalu po startu popolnoma odpovedale bremze.

Tip je odpeljal brzinca samo z bremzanjem motorja in dosegel hudo boljsi cas, kot ga je dosegel s popolnoma delujocimi bremzami.

WTF?

MOjster je mojster... nisem mogel verjeti.

/jan
Uporabniški avatar
Slide
Professional Drifter
Prispevkov: 159
Pridružen: 12 Okt 2004, 12:38
Kraj: Trboule(matk****)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Slide »

1.8T napisal/-a:Solberg je vozil solidno... in na eni etapi so mu kmalu po startu popolnoma odpovedale bremze.

Tip je odpeljal brzinca samo z bremzanjem motorja in dosegel hudo boljsi cas, kot ga je dosegel s popolnoma delujocimi bremzami.

WTF?

MOjster je mojster... nisem mogel verjeti.

/jan
To je nemogoče :shock: Po tej teoriji zavor na rally-ju sploh ne bi rabili, pustili bi le dva mini diska na zadnjih kolesih, za ročno, LFB in popolno ustavitev :doubt:
Slika
Understeer is when the driver is scared, Oversteer is when the passengers are scared
Uporabniški avatar
nebivedu
off road legenda
Prispevkov: 724
Pridružen: 12 Okt 2004, 12:13
Kraj: daleč

Odgovor Napisal/-a nebivedu »

No ko smo že pri ABS-u in ovinkih. Če zaviraš pred ovinkom in greš po pravilni krivulji v ovinek ti ni treba cel ovinek čisto nič bremzat.
Če voziš dost po terenu, ti tudi ne pomaga dosti, ko je večinoma podlaga gladka(blato, sneg, led), tko da večinoma daš v prvo prestavo pa reduktor in se voziš po hribu dol, tko da se kolesa stalno vrtijo in ne bremzaš.

Skratka jst ne potrebujem ABS-a in mi je trenutno v napoto. Pa ne mislim, da obvladam avta tok k kak voznik formule 1 al pa kak svetovno znan rally-ist. Če bi se vozil samo po cestah pa če bi norel bi ga najbrž rabil, če pa lepo voziš po predpisih in če ne izzivaš, ter predvidevaš kaj bo naredil voznik pred teboj in ga stalno opazuješ, se lahko večinoma (95%) izogneš vsem tistim zaviranjem do podna - ko ti ABS pomaga, al pa tut ne, če je predpotopen (na ledu ne dela - brez pa lahko vsaj kolesa blokiraš) ali pa če je pokvarjen (velik ljudi ima ABS pokvarjen - ker se jim zdi da itak so dal oni nove ploščice na avto pred pol leta in bi morale bit še dobre - pa zanemarijo lučko za bremze(ta je ponavad ista za abs in bremze))
Uporabniški avatar
2.7TT
Lost in space (big boot)
Prispevkov: 628
Pridružen: 12 Okt 2004, 09:41
Kraj: Skofja Loka

Odgovor Napisal/-a 2.7TT »

irCAR81 napisal/-a:Točno tako... sigurno zdaj vozi kar vse rally-e brez bremz. :F
Zadeva je zelo preprosta.

Poglej si po netu statistike in opise pa najdi etapo.

/jan
iKst
...
Prispevkov: 350
Pridružen: 12 Okt 2004, 10:27
Kraj: Trbovlje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a iKst »

nebivedu napisal/-a:No ko smo že pri ABS-u in ovinkih. Če zaviraš pred ovinkom in greš po pravilni krivulji v ovinek ti ni treba cel ovinek čisto nič bremzat.
Če voziš dost po terenu, ti tudi ne pomaga dosti, ko je večinoma podlaga gladka(blato, sneg, led), tko da večinoma daš v prvo prestavo pa reduktor in se voziš po hribu dol, tko da se kolesa stalno vrtijo in ne bremzaš.

Skratka jst ne potrebujem ABS-a in mi je trenutno v napoto. Pa ne mislim, da obvladam avta tok k kak voznik formule 1 al pa kak svetovno znan rally-ist. Če bi se vozil samo po cestah pa če bi norel bi ga najbrž rabil, če pa lepo voziš po predpisih in če ne izzivaš, ter predvidevaš kaj bo naredil voznik pred teboj in ga stalno opazuješ, se lahko večinoma (95%) izogneš vsem tistim zaviranjem do podna - ko ti ABS pomaga, al pa tut ne, če je predpotopen (na ledu ne dela - brez pa lahko vsaj kolesa blokiraš) ali pa če je pokvarjen (velik ljudi ima ABS pokvarjen - ker se jim zdi da itak so dal oni nove ploščice na avto pred pol leta in bi morale bit še dobre - pa zanemarijo lučko za bremze(ta je ponavad ista za abs in bremze))
Če voziš po terenu se strinjam, da ne rabiš ABSa. Na cesti je pa to samo dobrodošel dodatek. Strinjam se tudi, da se lahko čist normalno voziš brez, je pa dobrodošel dodatek v kritičnih situacijah, ko nisi ravno 100% skoncentriran in pride kaj vmes. Vem da se to načeloma nebi smelo dogajat, ampak včasih se nardi in takrat je ABS zakon.

Glede hitre vožnje je pa tako. Če zaviraš pred ovinkom pride ABS prav takrat ko preveč zaviraš. Takrat je težko biti vedno na 99% oprijema brez da bi zablokiralo, sploh na navadni cesti, kjer podlaga ni enakomerna. Brez ABS ti kolo zablokira in lahko avto pade iz ravnotežja.

Potem je pa tukaj še zaviranje v ovinek, kjer je pa ABS sploh zakon. t.i. trail braking, kjer zaviraš vse do apexa in je potrebno res natančno delo z zavoro. Če a ovinku zablokirajo kolesa enostavno odletiš, z ABSom pa izgubiš idealno linijo in to je vse.
High on LSD
ghibli
Presenetljivo normalen za hondaša
Prispevkov: 138
Pridružen: 12 Okt 2004, 18:33

še moje skromne izkusnje

Odgovor Napisal/-a ghibli »

zgodilo se je nekaj let nazaj. jaz in kolega sva se peljala od vikenda do pule - cca 54km. nekje 10km pred pulo je vsakič, ko sem pritisnil na bremzo na levem kolesu ful začelo ružit (potem tudi na desnem), meni ni blo nič jasno. in vedno glasnejše je postajalo. po pogovoru z enim kolegom s pule je bilo jasno, da so šle pakne (in to do konca). drugega kolega je bilo strah it nazaj do vikenda sploh zato, ker sem takrat imel obdobje divjanja :-# . no fino je bilo ker je ura bila 04h zjutraj in ker ni bilo prometa sem jaz konstantno peljal 50km/h celih 54km. in pred vsakim ovinkom sem (če sem rabil) bramzal tako, da sem prestavil v nižjo prestavo oz. sem bramzal z mašino. vse je blo ok, kein problem.

kar se pa tiče debate ali je abs dobrodošel ali ne. v debati je bilo omenjeno, da v situacijah, ko te nekaj "preseneti" oz. zaradi tvoje nepozornosti spregledaš situacijo na cesti (karkoli že to je), abs deluje več kot ugodno. jaz lahko rečem le naslednje. če je voznik sposoben bit tolko trezen, da zavestno začne močneje zavirat (ne da blokiral kolesa) potem mu bo abs pomagal, če se ustraši in kolesa blokira ga bo na naših cestah (ker so tok fajn narjene - asfaltlobij.press) sigurno izučilo da mora biti bolj pozoren kaj kdaj in kako.
Uporabniški avatar
RedBull
Pozor, Moderator na a.com!
Prispevkov: 165
Pridružen: 11 Okt 2004, 16:02
Kraj: okolica kranja

Odgovor Napisal/-a RedBull »

res da jst pri svojem nimam abs-a,tko da prav iz lastnih izkušnjah ne morem govort....ampak ABS naj bi nadomeščal slabega voznika (pa ne zdj mislt da ste slabi vozniki,da sm sam jst ok,k ga nimam :D ) oz. ga reševal iz kriznih situacij....

k če ga boš ti mal bolj napiku,pa potem iz nepredvidenega razloga po zavori...če ne boš mel abs ti bo zihr kolo blokiral - iz tega sledi da bo avto zdrsnil iz nezaželjene smeri in rešitev situacije bo vprašljiva...pri abs-u se pa ve kako bi se stvar izšla....
~mladi kakor mi...živimo za noči...~
ghibli
Presenetljivo normalen za hondaša
Prispevkov: 138
Pridružen: 12 Okt 2004, 18:33

Re: še moje skromne izkusnje

Odgovor Napisal/-a ghibli »

irCAR81 napisal/-a:To že... samo predstavlaj si da bi na ravnini zabil do 170-180, pol bi pa v 180 ovinek bremzal z motorjem... sigurno bi blo slabše kot pa če bi si pomagal še z bremzami. :P

peljem 170 v peti prestavi in ga dam v 4 prestavo, noben problem pac bodo mal visji obrati...honda nima nic proti. da bos pa v ovinek letel 170 mors bit pa ze ornk bedak :P
iKst
...
Prispevkov: 350
Pridružen: 12 Okt 2004, 10:27
Kraj: Trbovlje
Kontakt:

Re: še moje skromne izkusnje

Odgovor Napisal/-a iKst »

ghibli napisal/-a:zgodilo se je nekaj let nazaj. jaz in kolega sva se peljala od vikenda do pule - cca 54km. nekje 10km pred pulo je vsakič, ko sem pritisnil na bremzo na levem kolesu ful začelo ružit (potem tudi na desnem), meni ni blo nič jasno. in vedno glasnejše je postajalo. po pogovoru z enim kolegom s pule je bilo jasno, da so šle pakne (in to do konca). drugega kolega je bilo strah it nazaj do vikenda sploh zato, ker sem takrat imel obdobje divjanja :-# . no fino je bilo ker je ura bila 04h zjutraj in ker ni bilo prometa sem jaz konstantno peljal 50km/h celih 54km. in pred vsakim ovinkom sem (če sem rabil) bramzal tako, da sem prestavil v nižjo prestavo oz. sem bramzal z mašino. vse je blo ok, kein problem.

kar se pa tiče debate ali je abs dobrodošel ali ne. v debati je bilo omenjeno, da v situacijah, ko te nekaj "preseneti" oz. zaradi tvoje nepozornosti spregledaš situacijo na cesti (karkoli že to je), abs deluje več kot ugodno. jaz lahko rečem le naslednje. če je voznik sposoben bit tolko trezen, da zavestno začne močneje zavirat (ne da blokiral kolesa) potem mu bo abs pomagal, če se ustraši in kolesa blokira ga bo na naših cestah (ker so tok fajn narjene - asfaltlobij.press) sigurno izučilo da mora biti bolj pozoren kaj kdaj in kako.
Sej pri normalni vožnji se zgleda vsi strinjamo, da je zaviranje z motorjem uredu. Pri dirkaški pa je drugače. Če bi lahko zaviral samo z motorjem preprosto nebi potreboval zavor. Ves razvoj različnih keramičnih diskov in razne 10 batne čeljusti bi ble odveč.

Kar se pa tiče zbranosti za volanom lahko pa rečem le to, da veliko voznikov dela vse drugo samo vozi ne. Jaz se vedno potrudim biti kar najbolj zbran med vožnjo, ampak to še zdaleč ni "race mode" kjer odklopiš vse okoli sebe in si res 100% skoncentriran na vožnjo.
V takem stanju za sebe vem, da bi lahko določene ovinke odpeljal podobno hitro kot z ABS (še vseeno počasneje, ampak se nebom spušlal v desetinke), pri normalni vožnji te pa mimogrede kaj preseneti in takrat je težko reagirat 100% pravilno. Večina ljudi takrat pohodi zavoro do konca, in tukaj se ABS izkaže.
High on LSD
Uporabniški avatar
Mitja
BMW fahrer
Prispevkov: 152
Pridružen: 21 Nov 2004, 15:40
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Mitja »

Ta debata je bila že 100x na vseh forumih. Tukaj je pa premiera :-&

Ker se mi ne da še enkrat pisati, niso vsi ABSi enaki in ne ustavijo vsi prej v vseh situacijah. Ko folk sliši ABS ponavadi takoj vse poveže z state of the art člankom o abs-u, ki ga je bral v kaki reviji, v svojem avtu pa ima tistega, ki je bil leta 1994 najcenejši.
/_/_/IIII*IIII\_\_\ ...............objects in mirror are loosing
Eddy
P.I.M.P.
Prispevkov: 710
Pridružen: 23 Dec 2004, 23:54
Kraj: Lajbah

Odgovor Napisal/-a Eddy »

Mitja napisal/-a:Ta debata je bila že 100x na vseh forumih. Tukaj je pa premiera :-&

Ker se mi ne da še enkrat pisati, niso vsi ABSi enaki in ne ustavijo vsi prej v vseh situacijah. Ko folk sliši ABS ponavadi takoj vse poveže z state of the art člankom o abs-u, ki ga je bral v kaki reviji, v svojem avtu pa ima tistega, ki je bil leta 1994 najcenejši.
Tole je pa majstr pravilno povedu...s tem da dodajam svoj zenf:
Mel sm avte z in brez abs pa vam povem ne glede na raziskave je človek ki ima abs že podzavestno malo hitrejši ker ve da ne bo blokiranja in malo kasneje zavira kot ponavadi...to pri meni drži pa pri komu drugemu tudi..

...sicer je pa ABS od vseh elekronik ki jih poznam danes še zdaleč najbolj zaželjena in uporabna,....
lp Eddy
Slika
TROMAT
Pejnourt
Prispevkov: 15
Pridružen: 29 Maj 2005, 11:50

Re: še moje skromne izkusnje

Odgovor Napisal/-a TROMAT »

ghibli napisal/-a:zgodilo se je nekaj let nazaj. jaz in kolega sva se peljala od vikenda do pule - cca 54km. nekje 10km pred pulo je vsakič, ko sem pritisnil na bremzo na levem kolesu ful začelo ružit (potem tudi na desnem), meni ni blo nič jasno. in vedno glasnejše je postajalo. po pogovoru z enim kolegom s pule je bilo jasno, da so šle pakne (in to do konca). drugega kolega je bilo strah it nazaj do vikenda sploh zato, ker sem takrat imel obdobje divjanja :-# . no fino je bilo ker je ura bila 04h zjutraj in ker ni bilo prometa sem jaz konstantno peljal 50km/h celih 54km. in pred vsakim ovinkom sem (če sem rabil) bramzal tako, da sem prestavil v nižjo prestavo oz. sem bramzal z mašino. vse je blo ok, kein problem.
Moja predraga mati mi je dala avto da ga peljem, vendar pod pogojem da bo ona sedela zraven. Izpit sem imel kaka 2 meseca . In je rekla: "No ko bos pa od A pa do B tocke pripeljal ne da enkrat pritisneš na bremzo, pol pa lohk divjaš kukr te je volja. 6 let nazaj.

No zdj divjam pa takrat nism sel 50 km/h.
Je pa res da ni blo velik prometa, pa semaforjev pa krizisc.
Odgovori