Stran 1 od 2

Lambda za katalizatorjem, kata pa ni...

Objavljeno: 05 Dec 2004, 09:58
Napisal/-a Pugi
Pozdrav vsem petardam..

V avtu sem rahlo spremenil zmes v katalizatorju, ki je sedaj prazen oziroma se skoz fura navadna cev. Problem je nastal, ker imam 2 lambdi, eno takoj na kolektorju (ta uravnava boost turbine in količino vbrizga NOSa), druga pa je za katalizatorjem spodaj. Ta vrjetno meri če katalizator dobr dela...

Fora je v tem, da ko sm naredu fakekat, mi je ene 14 dni delal vse normalno, nobene lučke, včerej mi je pa začela svetit prasica ANTIPOLLUTION FAULT. To pomen kao da onesnažujem :D

No zanima me sledeče: kako se znebit tega signala, da nebi mel lučke, pa še to -> na to lambdo bi js gor vezal lambdameter, tako da bi zadevo kar odklopil. Kako naredit, da je avto ne bo upošteval, oz. bo mislil, da je vse v redu, Bypass.press


Hvala zato k noben nau vedu ;) Če kdo tole reš, dobi blowjob. Pa ne od mene. :-s

Objavljeno: 05 Dec 2004, 10:48
Napisal/-a 2.7TT
Prej bi moral pomeriti, ko si imel katalizator kaksno je bilo razmerje napetosti med prvo in drugo sondo... saj lambda ti da samo napetost iz sebe, katera nekaj pomeni... rabil bi pa krivuljo prve in druge lambde, ko sta bili obe funkcionalni... predpostavljam, da naj bi bila grafa podobna, samo voltaza naj bi se razlikovala.

V tem primeru lahko potem zico iz druge priklopis na prvo, s tem da das vmes en upor, ki ti napetsti ustrezno zniza... Ce poznas koga, k ima se katalizator lahko to izmeris. Meni na Vag-Comu pokaze napetosti na lambdi, predvidevam da bi tudi na kaksnem diag programu za pugija to moral videti.

Skratka, rabis razmerje krivulj.

/jan

Objavljeno: 05 Dec 2004, 10:53
Napisal/-a Pugi
Aha, bom reku kolegu na servisu, da mi pove te vrednosti. Hvala ti puno.

Re: Lambda za katalizatorjem, kata pa ni...

Objavljeno: 05 Dec 2004, 14:43
Napisal/-a super98
Pugi napisal/-a:Pozdrav vsem petardam..

V avtu sem rahlo spremenil zmes v katalizatorju, ki je sedaj prazen oziroma se skoz fura navadna cev. Problem je nastal, ker imam 2 lambdi, eno takoj na kolektorju (ta uravnava boost turbine in količino vbrizga NOSa), druga pa je za katalizatorjem spodaj. Ta vrjetno meri če katalizator dobr dela...

Fora je v tem, da ko sm naredu fakekat, mi je ene 14 dni delal vse normalno, nobene lučke, včerej mi je pa začela svetit prasica ANTIPOLLUTION FAULT. To pomen kao da onesnažujem :D

No zanima me sledeče: kako se znebit tega signala, da nebi mel lučke, pa še to -> na to lambdo bi js gor vezal lambdameter, tako da bi zadevo kar odklopil. Kako naredit, da je avto ne bo upošteval, oz. bo mislil, da je vse v redu, Bypass.press


Hvala zato k noben nau vedu ;) Če kdo tole reš, dobi blowjob. Pa ne od mene. :-s
Pugi kakšna turbina to?

A je sploh govora o tvojem avtu?

Objavljeno: 05 Dec 2004, 23:38
Napisal/-a Pugi
Hehe, hecal sem se - ja moj avto, povsem nič torbine pa nič NUSa :D

Objavljeno: 06 Dec 2004, 07:08
Napisal/-a red_mamba
eni pravijo da je dost če z uporom vežeš signal na maso, namesto lambde daš upor. druga lambda tko ne sme nič kazat če kat. vredu dela :D

Objavljeno: 06 Dec 2004, 11:05
Napisal/-a Pugi
JA, a mi poveš če slučajno veš, kaki upor naj vežem. Js bi to lambdo kar odklopil in na tist konektor vezal upor, lambdo pa uporablil za lambdameter...

Objavljeno: 06 Dec 2004, 11:17
Napisal/-a 2.7TT
red_mamba napisal/-a:eni pravijo da je dost če z uporom vežeš signal na maso, namesto lambde daš upor. druga lambda tko ne sme nič kazat če kat. vredu dela :D
Hmm, kolikor je meni znano, lambda niti priblizno ne meri emisij v izpusnih plinih (v tem primeru bi kazalo 0 ali blizu 0), ampak prisotnost kisika v plinih. Po tem podatku in podatku o pretoku potem izracuna ECU, ali je mesanica preredka ali prebogata.

Vec o tem: http://auto.howstuffworks.com/question257.htm

/jan

Objavljeno: 06 Dec 2004, 12:03
Napisal/-a Pugi
Ja, ampak kot je meni logično - prva lambda dela to in sporoča motorju kašno mešanco more delat, 2. lambda je pa tista, ki meri enako, vendar je speljana v računalnik, kjer so nastavljene druge vrednosti - tiste ki bi mogle bit, ko grejo plini skoz kat - torej nič v zvezi z mešanico, ampak v zvezi s katom. Mešanca se zdj zato ne bo kej dosti spremenila...

Objavljeno: 06 Dec 2004, 12:05
Napisal/-a Pugi
copy/paste:

A gasoline engine burns gasoline in the presence of oxygen. It turns out that there is a particular ratio of air and gasoline that is "perfect," and that ratio is 14.7:1 (different fuels have different perfect ratios -- the ratio depends on the amount of hydrogen and carbon found in a given amount of fuel). If there is less air than this perfect ratio, then there will be fuel left over after combustion. This is called a rich mixture. Rich mixtures are bad because the unburned fuel creates pollution. If there is more air than this perfect ratio, then there is excess oxygen. This is called a lean mixture. A lean mixture tends to produce more nitrogen-oxide pollutants, and, in some cases, it can cause poor performance and even engine damage.

The oxygen sensor is positioned in the exhaust pipe and can detect rich and lean mixtures. The mechanism in most sensors involves a chemical reaction that generates a voltage (see the patents below for details). The engine's computer looks at the voltage to determine if the mixture is rich or lean, and adjusts the amount of fuel entering the engine accordingly.

The reason why the engine needs the oxygen sensor is because the amount of oxygen that the engine can pull in depends on all sorts of things, such as the altitude, the temperature of the air, the temperature of the engine, the barometric pressure, the load on the engine, etc.

When the oxygen sensor fails, the computer can no longer sense the air/fuel ratio, so it ends up guessing. Your car performs poorly and uses more fuel than it needs to.

Objavljeno: 06 Dec 2004, 13:32
Napisal/-a 2.7TT
Again: Lambda senzor meri samo koliko % kisika je v plinu. End of story.

Iz % kisika (lambda to pove v napetosti na izhodu) potem ECU izracuna kar pac mora izracunat.

Ce katalizator nase veze CO in ostale emisije v plinu, potem bi po logiki morala biti krivulja prve in druge lambde identicna, samo napetost bi se morala razlikovati, saj bi po logiki druga lambda morala pokazati vecji procent kisika.

Koliko kontaktov imas na lambda sondah? 2, 4 ali 5?

/jan

Objavljeno: 06 Dec 2004, 13:48
Napisal/-a Pugi
JA, ampak sedaj ni kata in obe dve dobita isto vrednost, torej spodnja bi mogla dobit večji % kisika, ampak ga ne, ker ni kata.

Za konektorje bi mogu pogledat, ampak mislim, da so 4. Bom staknu ;)

Bom tud povprašal za vrednosti.

Objavljeno: 06 Dec 2004, 14:19
Napisal/-a 2.7TT
Novejsi lambda senzorji imajo tudi 5 kontaktov.

Na hitro o razlikah:

Lambda senzor z ozkim poljem delovanja: To je lambda senzor, kateri pokaze procent kisika z napetostjo med 0,1 in 1V. Obmocje je limitirano na razmerja med 14.0:1 (1.0V) in 15.4:1 (0,1V). To naj bi bil ekvivalent lambdam 0,95 in 1,05. Vse, kar je pod ali nad to vrednostjo ni mogoce prikazati, zato je taksna lambda senzor neuporabna za hudo tunat engine... Namenjena je za avtomobile, ki morajo (hocejo) imeti zelo nizke emisije v izpusnih plinih.

Lambda senzor z sirokim poljem delovanja: To je senzor, ki lahko pokaze sirse obmocje in sicer od bogate mesanice kot je 10.5:1 (0.7 Lambda) do revne 18:1 (1.3 Lambda).

Novejsi senzorji s sirokim obmocjem delovanja imajo 4 ali 5 kontaktov.

4 kontakti: Ta senzor ne pokaze samo procenta kisika (razlike med atmosfero in izpusnimi plini), ampak sporoca tudi temperaturo senzorja. To pomeni precej natancnejso meritev in izracun lambde.

5 kontaktov: To je novejsa tehnologija ki meri klasicen % kisika in hkrati pretok plinov, ki je potreben, da ostaja napetost na lamda senzorju enaka. Tako lahko ECU zelo hitro izracuna dodatne parametre kako mora postopati z injektorji, kotom predvziga in ostala opravila. Zelo hitra metoda, hitrejsa od 4-kontaktnega senzorja

/jan

Objavljeno: 07 Dec 2004, 07:18
Napisal/-a red_mamba
pugi: z kaki 47k Ohm ali 100kOhm uporom ne moreš falit

Objavljeno: 07 Dec 2004, 11:24
Napisal/-a Pugi
A res? Hmmm, sj ne rečem da vem zakva se gre, samo če ti praviš, bom pa probal...se pravi kupim upor s to vrednostjo in ga vežem na katero žičko?

Aja - še tole bi vprašal, a js lahko tako naredim, da v celoti lambdo odklopim in na tist konektor vežem upor nekam, lambdo pa uporabim za lambda meter.

Al morm to kako drugače. Tukej nism js doma, tko da če mi lahk razložiš Red mamba? Najlepša ti dala!

Objavljeno: 06 Jan 2005, 07:30
Napisal/-a cc 206
Če sem jaz sedaj to prav razumel,
pol ce kat odklopis, ECU prerecuna
in dela motor z majnšo močjo, je
tako al ne, al si narobe razlagam :-k

Objavljeno: 06 Jan 2005, 07:35
Napisal/-a Pugi
cc 206 napisal/-a:Če sem jaz sedaj to prav razumel,
pol ce kat odklopis, ECU prerecuna
in dela motor z majnšo močjo, je
tako al ne, al si narobe razlagam :-k

Ne ne, tista lambda samo opozarja, da onesnažuješ, zvezo z motorno elektroniko ma pa samo prva lambda, ki uravnava mešanico....

Objavljeno: 06 Jan 2005, 07:54
Napisal/-a cc 206
Ce si to preberem pod tem linkom,
pol bi naj tko blo, al pa ta sam aklada

http://www.cc-module.com/product_info.p ... ucts_id=33

Objavljeno: 06 Jan 2005, 08:39
Napisal/-a Pugi
Ma ne znam js nemšk... Možno, nebi vedu iz glave... Bom js itak en upor gor vezal pa bo isti kurac.

Objavljeno: 06 Jan 2005, 08:59
Napisal/-a cc 206
OK , saj sva se sedaj na MSN-u vse zmenla :-°