Stran 1 od 2

Turbina dizel-benz

Objavljeno: 21 Mar 2006, 22:50
Napisal/-a _BANDIT_
A mi lahko kdo odgovori na vprašanje, ki se mi postavlja že nekja časa in še nisem nikoli zasledil debate o tem?

Zanima me ali se turbine iz dizelskih in bencinskih motorjev kaj dosti razlikujejo med sabo?
Jasno mi je, da mora biti geometrija turbine (oblika, velikost, gostota, prenos) pač prirejena na določen motor.
Zanima pa me ali se te turbine razlikujejo med seboj tudi v materialih, zgradbi...? Se pravi, ali bi bilo zelo narobe, če bi dal recimo turbino iz dizla na bencinarja - ali obratno? OK, mogoče bi se vrtela ali prehitro ali prepočasi, ampak ali bi tudi zdržala (bencinski izpuh se verjetno kar precej razlikuje od dizelskega) ali bi jo polomilo ali stopilo?

Objavljeno: 22 Mar 2006, 08:24
Napisal/-a Malecky
Js mam slike dizelske garret ce rabis, drugace si pa na skoraj vsa vprasanja sam odgovoril. :-s

Objavljeno: 22 Mar 2006, 13:32
Napisal/-a Crash
Jaz sem skoz iskal bencinsko..........za svoj projekt.
Na koncu sem dobil dizelsko od omege..........kako se bo obnašalo, bomo videli......
Drugače pa je ta na izpušnem delu ravno tko velika, da ni neke "vizualne" razlike!! Ker sem pač potem gledal še samo velikost le-te!!
Po materialu ni razlike.........

Objavljeno: 22 Mar 2006, 14:11
Napisal/-a 2.7TT
Stare dizelske turbine so precej podobne bencinskim, dugacna je predvsem geometrija lopatic na turbinskem delu (prilagojena za manjse in pocasnejse pretoke plinov).

Novejse dizelske turbine pa imajo spremenljivo geometrijo lopatic, kar pri bencinskih ni in verjetno nikoli ne bo.

Drugace pa ja, turbina je turbina, vazno da laufa in polni.

/jan

Objavljeno: 22 Mar 2006, 16:37
Napisal/-a cresh
dizel turbina gre na benz mašine.

Objavljeno: 22 Mar 2006, 16:43
Napisal/-a croma_man
tovornjak scena? 8-[

Objavljeno: 22 Mar 2006, 18:31
Napisal/-a _BANDIT_
Se pravi, če sklepamo po kmečki logiki:

Če mamo turbo dizel motor z 12 litri prostornine, ki se vrti na max 2000 RPM in pri 1500 RPM doseže 2 bara polnjenja, potem
bo pol manjši, se pravi 6 litrski bencinar zavrtel tako turbino s šeenkrat več obrati motorja, se pravi bi moral pri pribl 3000-4000 RPM filat pribl 1 bar. Je tako ali se motim?

Objavljeno: 22 Mar 2006, 19:04
Napisal/-a HF-Int
2.7TT napisal/-a:Stare dizelske turbine so precej podobne bencinskim, dugacna je predvsem geometrija lopatic na turbinskem delu (prilagojena za manjse in pocasnejse pretoke plinov).

Novejse dizelske turbine pa imajo spremenljivo geometrijo lopatic, kar pri bencinskih ni in verjetno nikoli ne bo.

Drugace pa ja, turbina je turbina, vazno da laufa in polni.

/jan
kakor vem se tudi pri bencinskih turbinah spreminja geometrija lopatic take turbine kakor vem se imenujejo hibridne turbine in so zelo drage

Objavljeno: 22 Mar 2006, 19:08
Napisal/-a _BANDIT_
Hibridna turbina je nekaj drugega. Ima recimo spremenjen kompresorski del (manši, večji,..) napram vročemu delu itd..

Objavljeno: 22 Mar 2006, 20:19
Napisal/-a DrMr
_BANDIT_ napisal/-a:Se pravi, če sklepamo po kmečki logiki:

Če mamo turbo dizel motor z 12 litri prostornine, ki se vrti na max 2000 RPM in pri 1500 RPM doseže 2 bara polnjenja, potem
bo pol manjši, se pravi 6 litrski bencinar zavrtel tako turbino s šeenkrat več obrati motorja, se pravi bi moral pri pribl 3000-4000 RPM filat pribl 1 bar. Je tako ali se motim?
... ne vem če ima 12l samo eno turbino ?
... pa ni hibridna turbina dvojna turbina, vzporedno vezana mala in velika, med katerima avtomatika preklaplja glede na potreben izkoristek (vrtljaje)...

Objavljeno: 22 Mar 2006, 20:26
Napisal/-a _BANDIT_
Za un motor 12 litrov sem prepričan, da ima samo eno turbino, tako giant varianto.

Konec tedna dobim 2 dobri - delujoči na lager :D

Objavljeno: 22 Mar 2006, 20:49
Napisal/-a DrMr
... blagor tebi, ko še maš dva kubika placa pod haubo =D>

Objavljeno: 22 Mar 2006, 20:51
Napisal/-a _BANDIT_
če ne bomo pa kej ven odžagali ane ;)

Objavljeno: 22 Mar 2006, 20:52
Napisal/-a DrMr
... pa ono dve delujoči je mišljeno za biturbo :serviser

Objavljeno: 22 Mar 2006, 20:54
Napisal/-a _BANDIT_
ne ne, Če bo kdaj, bo kr single turbo. Za biturbo bi rabil manjše turbine.

Objavljeno: 22 Mar 2006, 21:08
Napisal/-a Drifter
pa bo zdržala obrate benz motorja?

Objavljeno: 22 Mar 2006, 21:28
Napisal/-a _BANDIT_
Kwa pa vem. Sej zato sprašujem tukaj gor.

Objavljeno: 22 Mar 2006, 21:28
Napisal/-a DrMr
... to zaenkrat nihče ne ve,... saj ni finta obratov, finta je v pretoku,... po moji logiki imajo D motorji zaradi večjega izkoristka pri enaki moči (ali npr. vrtljajih) večji volumen plinov kot bencinski (kubiki pri isti temp), je pa temperatura plinov nižja, kar pomeni, da so plini počasnejši in hkrati še gostejši,... turbina pa se suče glede na pretok in maso plinov, kar ustvarja energijo, zato ni pomemben faktor nižji vrtljaji D motorja... z restriktorjem (na konus) na izpušni strani pred turbino, pa lahko izpušnim plinom povečaš pritisk in jo bolj zasučeš (ali pa z dušenjem za turbino-glušniki)... teoretiziram, ker praktično še to nisem sam sebi dokazal...

Objavljeno: 22 Mar 2006, 21:35
Napisal/-a DrMr
... mogoče sem delno že dokazal, ker moja turbina na HDI-ju je začela pred časi cviliti in turbo pritiski občasno ne štimajo (to pravi tester) ,.. lahko da zaradi prevelikega dušenja???,... nekaj časa je bil FAP preveč zamašen in je mogoče zaradi tega delala na previsokih vrtljajih (večji pritisk plinov pri pospeševanju), ki jih hkrati z čipanjem (več goriva) ni prenesla...

Objavljeno: 22 Mar 2006, 21:38
Napisal/-a croma_man
mater sem zadel :D:

ti dej mal počekiri une dirkalne tovornjačke za proge, uni se sučejo na mal večjih obratih kok majo spedenan to kej.