Čak mal. Men zdej kle ni nič jasno!?!? Če se gre tebi za to, da bi rad vedel, če imaš dovolj benza v mešanici oz če imaš dovolj bogato mešanico, da ti ne bo topilo batov zaradi pregrevanja v cilindru zaradi prerevne mešanice, potem ti temperatura izpuha ne pomeni NIČ.
Ti rabiš zmontirat v izpušni kolektor luknjo, narest not navoj od lambde in not zmontirat lambda sondo. Potem pa rabiš samo še lamda meter, ki ga kupiš za vsakim vogalom al pa ga narediš kar doma in ga priklopiš na to lambdo. Lambda meter ti bo čisto jasno pokazal, kaj je s tvojo mešanico, al je prerevna al prebogata al pa čist taprava.
OK, mrbit jest res nimam pojma, ampak za moje pojme bo zanj čist vredu podatek iz lambde, ki ga bo lahko na lastne oči videl na lambda cagarju. Hkrati bo lahko tud opazoval, če mu v kakšnem območju obratov slučajno kej ne špila vredi, kar pa na temperaturi ne bo mogel opazit, ker le ta prepočasi reagira.
Ne vem no, mogoče imaš prav, ampak jest sem drugega mnenja.
Če ti topi bate, to pomeni, da je nekej narobe al na mešanci -->da je prerevna in ti zato zaradi prevelikega odtotka kisika v mešanici zgori ves benz in se ti zaradi tega temp v cilindrih preveč dvige in ti stopi bate. To napako ti povsem jasno pokaže lambdameter in zato ne rabiš merit temp izpuha. Če je mešanica prerevna, ji MORAŠ dodati benz, drugače je narobe.
Bate ti lahko topi tudi v primeru, da imaš napačno nastavljen predvžig in ti zato motor klenka oz prezgodaj vžiga in in potem tak bat najeba veliko bolj, ker mora v vsakem ciklu premagati eksplozijo že pred zgornjo mrtvo točko in se zadeva pregreva in topi bate.
Bate ti lahko topi tudi zaradi slabe svečke, ki zaradi previsoke temp v cilindru zažari in ne opravlja več svojega dela takrat kot bi bilo treba ampak zaradi žarenja vžiga mešanico veliko prekmalu in spet imaš tu klenkanje.
Klenka (in zato topi bate) ti lahko tudi zaradi previsokega tlaka turbine, ki nabije v cilinder preveč kisika in se zmes vžge prekmalu sama od sebe zaradi tlaka (kot pri dizlu).
Vse te teževe boš rešil s tem, da boš imel pravilno nastavljen kot predvžiga, hude svečke (iridium in magari eno stopnjo hladnješe -->bolje odvajajo temp in se zato ne pregrejejo) in pravilno zmes. Zmes boš lahko kontroliral z lambdametrom in to je za moje pojme tudi vse, kar potrebuješ.
Se pravi, če mešanica ne bo prava bo potem zaradi tega prišlo do previsoke temperature izpuha. Naštelaj dobro mešanico in jo spremljaj na lambdametru in ti potem podatek za temp izpuha ni pomemben.
_BANDIT_ napisal/-a:
...
Vse te teževe boš rešil s tem, da boš imel pravilno nastavljen kot predvžiga, hude svečke (iridium in magari eno stopnjo hladnješe -->bolje odvajajo temp in se zato ne pregrejejo) in pravilno zmes. Zmes boš lahko kontroliral z lambdametrom in to je za moje pojme tudi vse, kar potrebuješ.
Tko jest mislim, popravite me, če se motim.
- Predvžig OK
- svečke OK
- mešanica OK
.
.
.
vse OK
Samo temperatura plinov je še vedno visoka. Če zalijem (dam več benza) pade moč motorja. In to full! Je pa res da so plini potem 100 st. c. hladnejši. Ampak tko ne gre...
Sam men še zmer to ni logično. Če je vse OK kot praviš, potem pač temp izpuha ne more biti previsoka. Ker če je res previsoka potem katera od zgornjih postavk ne štima, verjetno ravno A/F ratio.
Obstajajo tud motorji, ki dajo še več od sebe kot tvoj, pa nimajo problemov s temp izpuha, tko da ...
Kako si pa sploh prišel na idejo, da imaš previsoko temp izpuha?
Sej to da kolektorji mal žarijo, to je čist normalno. Še posebej, če si to gledal zvečer ali ponoči, ko je tema in se to žarenje še veliko bolj opazi.
Na motorjih, ki delajo na 2 bar in vec ni bilo opazit prej nastetih problemov s previsoko temperaturo izpuha. Ce je vse nastavljeno kot je treba se ne bo nic pregrevalo.
Temp. ne pokaze lambda pokaze vrednost kisika v izpuhu !!!!
Za EGT je drug stevec in takokot je bandit napisal ce je A/F ratio vredu,
mora biti EGT tud vredu ce EGT ni vredu potem tud A/F ni vredu ce je previsok pomeni da ima motor premalo bencina !!!!!
14.7:1 je A/F za normalne avtomobile optimalno...ze tovarnisko je nizji kolikor to zaradi varnosti dirkalniki se stimajo od 13-14:1 NA kar je FI gre tud od 12:1...
Tko da tuki ni logike A/F in EGT sta merilnik ki morata delovati enako iste mere, ce je en dobr je tud drug....samo da pri EGT gres lahko se v globlji tuning kolkr z A/F...
najbolj natancno je z stirimi EGT na vsako runner posebi in pol to spedenas benz in zrak za vsak cilinder posebi...ker se vsak tud drugace obnasa...niso vsi isti ... to je pol ze za v piko nastudirat ECU