Objavljeno: 22 Feb 2006, 10:04

Sposojeno iz zelene knjige AŠ2005 (biblija SLO avtomoto športaAŠ2005 napisal/-a:PROGRAM DELA
V prvem mandatu AŠ 2005 je bilo veliko narejenega.
Naslednje obdobje pa ne more biti samo nadaljevanje hoje po dosedanji poti temveč moramo na pomembnih segmentih začrtati in uresničiti novo usmeritev.
Pomembne spremembe in nove okoliščine terjajo nov koncept in nov pristop k njegovi uresničitvi.
Ugotavljamo, da so se izjemno spremenile kvantitativne okoliščine. V letošnjem letu je bilo v okviru AŠ 2005 izdanih 1000 licenc - pred 5 leti je bilo izdanih 200 - od tega bo blizu 500 vozniških licenc, 400 za športne funkcionarje in 100 drugih licenc. Samo število voznikov pomeni popolnoma nove okoliščine. Ta hip imamo 74 društev, pred 4 leti, ko smo ustanavijali AŠ smo začeli z 28 društvi. V Nacionalnem koledarju je letos načrtovanih 28 prireditev. Verjetno se bo za kakšno prireditev koledar še obogatil. Razne ideje je potrebno še preizkusiti in ob tem, streči interesom. Gre za paralelni rally kros, avtoslalom, grozovit pritisk je s strani t.i. "street racerjev", poznamo turistični rally in pojavljajo se tudi še druge ideje.
Ob tej kvantiteti se v izostreni luči postavlja vprašanje kakovosti, zato moramo imeti toliko moči, pa tudi športne in človeške poštenosti, da priznamo, da je ključen problem avto športa kvaliteta. Pri taki kvantiteti pride odsotnost zadostne kvalitete še bolj do izraza.
Naslednje dejstvo je, da organi AŠ 2005, mogoče z delno izjemo ua in še katero, delujejo preskromno, premalo učinkovito in v zvezi s tem je kar nekaj težav. Akti v AŠ 2005 so v precejšnji meri zastareli, nenatančni in kličejo po reformi. Potrebno je upoštevati sporazum, ki je bil podpisan z AMZS, kar sicer ne pomeni združitev AŠ
AMZS. Ne glede na to, gre za sporazum, za katerega je večina v AŠ 2005 v okviru ua menila, da je sprejemljiv in ki nakazuje možno dolgoročno rešitev: AŠ 2005 bo nosilec kompletne aktivnosti na področju avtošporta vključno z mednarodno, ki jo "delegira" FIA. Res je tudi, da Sporazum predvideva, da se bo AŠ 2005 na nek način, ko bodo stvari dozorele, dogovarjal z AMZS o povezavi, v taki ali drugačni obliki, saj se bo AMZS sama reorganizirala in se bo ta proces v bližnji prihodnosti pričel. V tem kontekstu ne kaže izključevati določene povezave, ki ne bi spremenila avtonomnost in razvojno usmeritev AŠ 2005. Ne glede na nekatere probleme, ki se bodo pri realizaciji pokazali je sporazum zelo pomemben. Pomembno je, da smo uspeli najti rešitve že lani in letos, v kontekstu tega sporazuma, da so v gibanju avto športa in AŠ odprta vrata za vse, da so bile pomembne amnestije in druge kompromisne rešitve, ne glede na usodne preizkušnje.
Ne glede na jasno osnovno usmeritev AŠ-a, vedno ni bilo dovolj jasno kako koncept realizirati. Izrazito se pozna kadrovski deficit glede števila in kvalitete kadrov in celovito v odnosu do nalog. Enostavno je bil vložen premajhen obseg dela.
Ne more se spregledati dejstva, da je evidentna kriza v krožno hitrostnih dirkah in če se na krizo ne bo ustrezno reagiralo, bo le slabše. Na drug način gre za določeno krizo v avtokrosu, kjer bo potrebno določene stvari spremeniti - premik v smeri internacionalizacije, približek FIA-i.
Organizatorji so poleg dirkačev ključne osebe tega športa, kar se ne sme pozabiti. Brez mnogih bo ta šport živel, brez siamskih dvojčkov, to je dirkačev in organizatorjev, pa ne more. Če ni prireditev, avto športa ne bo in pri tem mislim na zadostno število kakovostnih prireditev. Organizatorji vedo koliko truda vlagajo, letos bo n.pr. za 28 do 30 prireditev potrebnih 1 mio EUR, kot za 300 avtov vsaj 3 mio EUr. Točnih podatkov ni in z Ministrstvom za šport je bila dogovorjena priprava analize za financiranje avto športa, da bi lahko operirali z realnimi podatki. V naslednjih letih je sedanji obseg denarja potrebno podvojiti, ker brez bistveno več denarja ni bistveno drugačnega avto športa. Organizatorji sami vedo, da se prireditev pogosto lotevajo zelo kampanjsko, da je narejeno veliko premalo za spektakel, veliko premalo za publiko, veliko premalo za dobiček. Tako imajo organizatorji, ob vsem spoštovanju in nenadomestljivosti, še dosti dela.
Niso samo dejstva znotraj avto športa tista, ki odločilno vplivajo. Smo v EU. Sklep FIA, da od 1.1. letos ne bo več startnih dovoljenj, mednarodnih licenc znotraj 24 držav unije, je popolnoma nov aspekt. Tisti, ki meni, da se vrti absolutna kvaliteta avto športa na Hrvaškem ali v Jugoslaviji, ima vso pravico do takšnega mišljenja. Ne izključujemo sodelovanja s sosedi, toda koordinate, ki jih determinirajo geostrateške in politične okoliščine, je potrebno upoštevati. Še bolj je potrebno upoštevati ekonomske zaostritve. Tu je tudi cela vrsta drugih okoliščin, ki vplivajo na avto šport, ne glede na vse dosežke, ki jih je potrebno v vsakem trenutku spoštovati. Potrebno je reči, da je čas za novo paradigmo, za spremembe in se stvari lotiti drugače. Potreben je nov koncept.
Večji problem kot z vsebino, je problem odgovoriti na vprašanje kako.Še večja kriza se začne, ko se postavi vprašanje kdo bo to naredil in ne na koncu, potrebno bo izjemno veliko delati, saj ni genijev, ki bi z malo dela koncept realizirali. Ambiciozno zastavljen koncept terja primerne odgovore na ta vprašanja. Organizacijski, metodološki in drugi pristopi morajo biti moderni, pragmatični, produktivistično orientirani, učinkoviti in v najbolj plemenitem smislu besede managerski, saj le moderen managerski pristop lahko zagotovi doseganje zastavljenih ciljev. AŠ 2005 ni le dediščina ali monopol ustanovteljev, avto šport potrebuje nove ljudi. Vsak se lahko vključi v ta koncept, vendar praksa kaže, da to ni dovolj. Jasno je potrebno povedati, da je ključen problem v tem, da imamo v AŠ 2005 še vedno ogromno večino, ki je v AŠ 2005 zaradi svojih ožjih interesov - kakršnihkoli, organizirajo dirke, imajo klube, dirkajo ipd. - vendar je to premalo. Vsak za optimalno realizacijo svojega parcialnega interesa potrebuje učinkovito realizacijo integralnega interesa. Nosilcev integralnega interesa, neobremenjenih s parcialnim interesom, pa je zaradi mnogih razlogov zelo malo. Celo več, še vedno se pojavlja napačno razumevanje, da je funkcija ali participacija v AŠ 2005 največja garancija, da svoje interese uresničimo, pa če je treba tudi mimo reda in interesov drugih. Nadaljevanje takšne prakse bi bilo začetek konca.
1. Prireditve
Prireditev mora biti spektakel. Cilj vsakega organizatorja mora biti narediti vrhunsko prireditev, kriteriji pa so zelo jasni. Ljudi mora biti veliko in vedno več, mora biti medijsko pokrita in mora biti "bussines", pa tudi če bo kakšna manj. Prireditev mora biti ciljno usmerjena. Tudi trg bo pokazal, prav tako uspešnost organizatorjev koliko in temu je potrebno slediti. To velja tudi za nove panoge.
2. Vozniki
Z vozniki moramo delati več in bolje. Prve korake smo naredili z zavarovanji, 39 smo jih kategorizirali, vse bomo vključili v register slovenskih športnikov, zanima nas področje zdravstvene skrbi, zanima nas karting, moramo odpreti temo šol mladih za rally, moramo odpreti temo trenerjev. Karting je potrebno uveljaviti, preprosto zaradi tega, ker ga tehnološko potrebujemo - posebej, ko gre za hitrostne dirke. Na idejah, o katerih smo govorili, bi že letos lahko kaj storili - t.i. "nacional junior tim" moramo oblikovati v rallyju in ev. GHD in najboljše mlade voznike vključiti. Pot do absolutne kakovosti v avto športu je dolga in naporna, vendar se ji AŠ 2005 ne sme odpovedati. Ciljati je potrebno na srednji, pa tudi na dolgi rok, da se bodo nekateri naši mlajši vozniki sposobni kosati v absolutni konkurenci in v ta namen tudi pripraviti določene konkretne projekte: torej mladi vozniki, vrhunski vozniki in vozniki, ne glede na starost.
3. Problem zdravstvene skrbi
Je poseben problem. Pri vsej masi ljudi, je po logiki povsem verjetno, da nekaj ni zdravih, za kar je odgovoren tudi AŠ 2005. Delamo na konkretnem projektu, da bi lo spremenili. Ta projekt je nujno čimprej uresničiti. Verjetno že za leto 2005.
4. Mediji
Potrebno je redefinirati politiko, priti do pogodb, angažirati sponzorje, ki bi nam lahko pomagali. Moramo zagotoviti n.pr. neposreden prenos gorske dirke in ravno tako tudi prenos kake hitrostne preizkušnje za rally, prenosi KHD pa so povezani s kakovostjo. Nujni so agresivni in konkretni projekti.
5. Tekmovalni sistem
Sedanji sistem ni več ustrezen pri 500 dirkačih. Organizatorji bodo pred nerešljivimi problemi. Verjetno bo potrebno narediti večnivojski sistem ali po kvaliteti ali z novinci. Potrebno bo upoštvati FIA, potrebno bo upoštvati mednarodno kompatibilne razrede in seveda tudi kompatibilnost s sosednjimi državami.
6. Mednarodna politika
Potrebna je jasna strateška usmeritev. Sestavni del športa so tudi mednarodni odnosi. Absolutno prednost bodo imeli Unija, sosednje države in dežele. Vse ob upoštevanju medsebojnega spoštovanja in reciprocitete.
7. Finance
Obseg sredstev v naslednjem obdobju moramo podvojiti. To pomeni videti nove vire, kateri so tisti viri, ki temeljijo na lastni bazi, kje so rezerve z gledalci, kaj je s sponzorji, loterijo, in ali odpreti temo članstva v ožjem smislu, v kar nas sili tudi zakonodaja. Aktualni so tudi projekti v smislu komercialnih aktivnosti, povezanih s športom.
8. Objekti
Stvari je potrebno definirati, kaj je z letališči in dirkališči Cerklje ter Logatec. Nenazadnje bi morali startati na projekt dirke v Ljubljani, ki bi lahko imela sinergijske učinke na marsikaj - tudi na denar, vendar z rešitvijo, ki bi omogočila dirke vsaj v desetletnem obdobju.
9. Športni funkcionarji
Popolnoma na novo moramo postaviti koncept športnih funkcionarjev, od nazivov dalje. pomeni - postaviti na novo v smislu specializacije, v smislu primerljivosti, vključenih v sistem izobraževanja v okviru Fakultete za šport. In v zvezi s tem je povezan pravilnik, ki bi to urejal.
10. Splet in glasilo
Spletno internetno stran moramo dograditi, narediti "zaprti" del in vztrajati na obliki klasičnega komercialnega glasila, ali v povezavi z enim od obstoječih medijev, saj so gledalci in mediji tretji steber avto športa.
11. Zaključne prireditve
Zaključno prireditev smo uspeli v zadnjih letih, tudi s pomočjo ZOTKS, spraviti na soliden nivo in verjamem, da jo bomo vsako leto dogradili. Želeli bi narediti vrhunsko, elitno prireditev v avto športu, z dodatno vsebino.
12. Statusna vprašanja, organizacija
Menim, da je v tem obdobju potrebno dokončno definitivno razčistiti vsa statusna vprašanja. Do FIA-e, vprašanja do države, do Olimpijskega komiteja in v tem smislu seveda redefinirati tudi koncept dela v okviru AŠ 2005, tudi njegovih organov, financiranja AŠ 2005 in hoteli ali ne, doreči določeno profesionalizacijo. Pristop mora biti izrazito strokoven, moderen, in, že rečeno, managerski. AŠ 2005 mora za uresničitev programa zagotoviti vire financiranja na račun aktiviranja dodatnih sredstev.
Organizacija terja nov pristop, spremembe v odnosu do društev, ter verjetno organiziranje sekcij po panogah.
V naslednjem obdobju je potrebno spremeniti in dopolniti akte, še bolj kot statut, športni pravilnik in vnesti nov organ v skladu z najnovejšimi spoznanji stroke - arbitražni organ - v smislu klasične arbitraže, ker so pravne ekspertize pokazale, da je prav to znotraj AŠ 2005 najbolj učinkovit ukrep zoper to, da bi se poskušalo uspešno prenašati športne probleme, ki se v delu pojavljajo, na pravosodne ali kakršnekoli druge organe izven športa.
Tudi doslej smo bili dobri. Toda težiti moramo k absolutni kvaliteti, k perfekciji. Ohranjanje obstoječega je stagnacija, kar je v resnici nazadovanje. AŠ 2005 pa je bil ustanovljen za to, da gre in bo šel avto šport naprej.
Od vseh nosilcev posameznih in skupnih interesov je odvisno, v kolikšni meri bomo uspeli "vnovčiti" ogromne potenciale, ki jih eden najpopularnejših športov 21. stoletja nedvomno ima.
Torej zadeva je sledeča. Avtoslalomi so že pred časom (daleč pred dragi) v SLO bile prireditve podobne dragom (po organizaciji) iz preteklih let (torej tako imenovane "vaške veselice"). Pred nekaj časa (daleč nazaj) se je porodila ideja da bi avtoslalom postal šport (se pravi pod AŠ), zakaj in od kod ta ideja nimam pojma. Avtoslalomi so bili pred časom zelo popularni (o tem kako je to zgledalo, kdaj drugič v kakšni bolj primerni temi) in obiskani, a so začeli počasi izumirati, ker ni bilo interesentov, tekmovalcev je sicer bilo nekaj, obiskovalcev ali sponzorjev pa malo, ali je bilo za to krivo tudi to, da slalome pod svoje okrilje vzame AŠ ne vem. V glavnem lansko leto je nekaj ljudi (poleg OK MS) imelo idejo obuditi slalome, odločitev je bila (glede na to, da se avtoslalom nikoli ni pobral in dvignil nazaj na nivo na kakršnem je bil), da se iz "vaških veselic"/avtoslalomov naredi dirke/avtoslalome. Zakaj takšna odločitev? Avtoslalom bi postal šport, torej bolj poznan tudi v svetu drikaštva, svetu medijev, svetu obiskovalcev in navsezadnje tudi v svetu sponzorjev (katerih pripravljenost do sodelovanja je dokaj skromna z redkimi svetlimi izjemami). To pomeni lažje izvajanje dirk. Dokler ne bo vsak (od tistih ki tarnajo) vsaj sodeloval (pomagal) pri organizaciji kakšne prireditve je po moje nesmiselno, kritizirati vse povprek. V zahtevah tekmovalcev so omenjene denarne nagrade, najraje 1000 EUR za prvo mesto, ne rečem CE in LJ si to lahko privošči, ampak ostali (vsaj mi) bi si bolj težko oz. si ne moremo. Se pa trudijo/trudimo naredit boljše. Zato zraven AŠ2005 in zato želja, da je avtoslalom in drag race šport. Mogoče bo lažje tako dobiti kaj denarja od sponzorjev, mogoče tudi od države (občin), posluh medijev,...Uporabnik lovelove pravi:A to je tut šport?Uporabnik Vseved pravi:
glede tega sporta:crazy:
A pol ste vi k vozite drag rejse ŠPORTNIKI? :crazy:
Razmislite o napisanem (predvsem odebeljen tisk). Lahko tudi o TEM TUKAJUporabnik zoranwagen3 pravi:Mal mi ti navivno deluješ. Sam si lepo povedal, da si že dosedaj v manj kot letu dni 7 x sastankoval na AŠ kje so takrat bli "ta glasni" ki delajo v "dobrobit" športa in tudi tokrat bo tako veliko blabla na tabli na koncu pa boste eni in isti v LJ na pogajanjih-dogovorih...vsa leta je blo tako in ne vidim zakaj bi blo tokrat drugače!Uporabnik rs2 pravi:
Na vse;
dejmo mal zmanjšat ton in pa negativno energijo.
Urediti se mora marsikaj, tako pravilnik, vloga AŠ, kot možnost organizatorjev, da se jim olajša zadeve.
Zoranwagen; ne bit tako prepričan, da bo tekmovalcev zadost; - ne se zanašat samo na hrvaški streetrace in pa njihove tekmovalce.
Če slo tekmovalci bojkotirajo tekmo, ne bo ravno uspešen event. In če bomo na AŠ obelodanili, da slo tekmovalci bojotirajo do nadaljnega oz. ureditev zadev, bo tudi AŠ pripravljen urediti zadevo.- Tukaj ne bo volja enega organizatorja (Grega) spremenila nič - četudi naredi tekmo. Kaj bo z naslednjimi tekmami? Se pravi bodo v Slo dirkali samo hrvati?
Ne bodi tako naiven.
Vsi moramo biti zadovoljni - tekmovalci, AŠ, organizator.
Ne podcenjevat tekmovalcev, če se njihovo nezadovoljstvo bliža koncu...
Koga boš pa hodil iskat na cilj z Imprezo?2 delegata AŠ, katera te bosta vsa prešvicana od silnega teka na 400m čakala na cilju?
![]()
Brez tekmovalcev ni tekme. Brez organizatorja ni tekme.
Samo slovenci smo tako prfuknjeni, da se ne znamo zmenit.
Morem priznat, da vsegaskup počasi ne razumem več.
Če gremo mi dirkat na Hrvaško, Bosno, Srbijo, Avstrijo, Madžarsko,...pogledamo pravilnik, lokacijo, se pozanimamo kako je blo prejšnja leta, mogoče kontaktiramo organizatorja in ga glede nejasnosti vprašamo!
Nikakor pa mu ne postavljamo pogoje.
Lep primer je bil lani avstrijski Racewors-polomija (merilne naprave odpovedali so hotli merit s štoparco) na tako priredidet pač več nebom šel in mirna bosna.
Lepo je, da nekateri poskušajo organizatorje opozorit na nepravilnosti in jim poskušajo pomagat z nasveti kako zadevo izboljšat. Sam z izsiljevanjem ne dosežeš nič ravno nasprotno!
Me pa res zanima kaj se bo iz vsega tega izcimilo: kaj bo na sobotnem sestanku? kaj bo na ponedeljokovem sestanku? kaj bo na dirki ali sploh bo?
Počakajmo in se dajmo presenetit!
btw: za 200k sit (kok sem jih dobil v SG) vozim pred AŠ funkcionari vzvratno cilj-štartdobr pustmo podrobnosti
Glede trenutni zagon Vseveda zgleda, da se ga je prijelo in zgleda da bo zorganiziral celotno prvenstvo naslednje letoUporabnik Vseved pravi:
Citat iz letosnjega King Of Europe tekmovanja
"Let me remind you that King of Europe has been created by dragracers for dragracers because we were tired to go to "business-oriented" competition where the #1 rule is money. Our #1 rules are security, competition, friendship and of course this event is made to crown the fastest european street legal car. "
Recimo, da se bomo trudili delat v tej smeri tudi pri nas.
Je drag race kot takšen obsojen na propad, tako kot se je zgodilo takrat s avtoslalomi, ker se je organizatorjem enostavno zdelo neumno, da so dirke pokrivali z denarjem iz svojih žepov.Sprejeli smo dopolnjen pravilik, (glej prilogo) ki prinasa nov sistem kvalifikacij , spremenjen sistem tekmovanja , uvedba ekipnega tekmovanja , ročno »proženje« semaforja , nižje štartnine , določen sistem nagrad in višine le-teh.